NYTT ULTRALJUD

hade nytt ultraljud idag för Olle liten.
fick veta att svaret skulle diskuteras imorgon på läkarmötet.
ångest.
jag fick sån fruktansvärd ångest för beskedet.
hur fan ska jag kunna ta det?
i eftermiddags kom läkaren fram till mig
"vi har Olles provsvar från ultraljudet"
160 i puls..
"det finns inget, överhuvudtaget, onormalt alls i hans huvud" 
Olle är friskt! helt frisk. det var bara en skugga.
så förbannat lättad - lilla Olle, som du skrämdes.
 
liten groda

skulle badat idag - men hände mycket på Neo idag.
vi får ta det imorgon när vår Eva Li är tillbaka igen.
fantastiska människa som förgyller så många familjers tid här.

hade lite klurigt att få igång mjölken 
(för att vara jag - allt är relativt)
jag är så otroligt tacksam för min mjölkproduktion.
och trots att jag fick upp Olle på bröstet när han föddes,
jag kände hur hormonerna landade på rätt plats,
hela livets existens sattes tillrätta i det ögonblicket.
nyfödd bebis och mamma - det starkaste band som finns.
fick varken känna det med Tilda eller Milo
- jag kände mig inte komplett förrän jag fick dom nära.
men nu fick jag upp Olle,
en liten Olle som skrek och var så fin.
och direkt spände brösten och produktionen tog fart.
men långsamt...

och nu är mjölkproduktionen i alla fall igång,
jag ger mitt barn det bästa för att växa.
jag är så tacksam att jag kan ge mitt barn detta.
det är så många barn som inte får modersmjölk.
och för en prematur är det livsnödvändigt.
men i chock, trauma och andra faktorer som hör prematura födslar till,
finns det många, många mammor som inte kan producera.
därför pumpar jag för allt vad jag är värd för att ge liv,
för att donera mjölk och ge barnen den bästa början i livet.
 
pumpar var tredje timme





Kommentarer
Postat av: Lovenblad

Wow! Du är en helt fantastisk mamma Emma!
Skönt att Olle fortfarande kämpar på och går åt rätt håll! ❤️

2015-06-17 @ 23:58:14
Postat av: Sanne

Vilken underbar nyhet Emma! Hejja Olle och hela familjen 😊 😘

2015-06-18 @ 08:05:15
Postat av: Anonym

Hej Emma😊! Tänker på er😊! Jätte glad att det går framåt😍! Kram från Anel och Arijana

2015-06-18 @ 08:35:29
Postat av: Ingela

Jag är en av dom som inte hade så mycket mjölk att ge och jag är så oerhört tacksam för att det finns mammor som du!!
Tack för att du och andra orkar och vill ge av er mjölk!
Så skönt att det bara var en skugga. Molly hade 2 blödningar när hon föddes, men dom läkte, som väl var, av sig själv. Men det var en jobbig tid innan man visste om hon skulle få några skador av dem.

2015-06-18 @ 10:46:07
Postat av: Anonym

Vilken otrolig mamma du är Emma!, så klok och fantastisk!! Kram från Helena

2015-06-18 @ 13:39:39
Postat av: Anonym

Vilken otrolig mamma du är Emma!, så klok och fantastisk!! Kram från Helena

2015-06-18 @ 13:51:13
Postat av: Sofia

Så underbart Emma att allt går bra , tänker på dig kramar i massor <3

2015-06-18 @ 16:44:56
Postat av: Sofia

Så underbart Emma att allt går bra , tänker på dig kramar i massor <3

2015-06-18 @ 16:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0