VEM ÄR DU, OLLE?



där är iaf havsutsikt eller vad säger man.
blir lite snurrigt att vara tillbaka nu...
han ser ut som en Milo med drag från Nova.
han ligger på ungefär samma storlek som Milo,
på samma plats, samma lukt och samma känsla.
men det är Olle. Olle?

jag har varit här en gång och drömt om att få ha två barn hemma.
hur ska det bli? vem blir du? hur ska Nova bli som storasyster?
tankarna slogs i kras.
livet började om och här var jag en andra gång,
hur ska det bli? vem är du? hur ska Nova bli som storasyster?

med Olle liten så blir det en deja vu - igen.
fast ändå inte.
var kom du ifrån? jag har ju två barn hemma...
vem är du? vad gör du här? är du verkligen min?
ska jag få behålla dig? få ha tre barn hemma hos mig?
samtidigt? 
milo ska få uppleva att båda vara liten och  stor. 
jag ska få ha alla tre och se dom växa upp...

ja, det är många tankar som snurrar.
det är lite läskigt, omtumlande, underbart, oövervinnerligt.
det är ju galet så mycket kärlek två människor kan skapa.

 
idag blir han av med katetrarna i naveln.
41cm lång, 1654g stor. 29,5cm runt huvudet.





Kommentarer
Postat av: Anonym

Lång kille :) jag och min syster är födda i vecka 37 & 38 och vi var 44 & 45 långa :)

2015-06-14 @ 00:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0