INSIKT

igår fick jag utkastet från artikeln som blev efter intervjun i måndags.
fyra livstider, en livskris och en helomvändning på livet sammanfattades i några tecken.
kändes futtigt men Tove gjorde en väldigt fin och positiv skildring på det, så jag är mer än nöjd att låta er alla läsa när Hallå! kommer ut.

det som kom att hamna i fokus vad framför allt alla drastiska livssituationsförändringar och hur jag tagit mig genom det. tar mig genom det.
i mitt huvud och i min själ just nu så sker en omvälvande förändring. stora bitar har redan fallit på plats, medan andra fortfarande behöver läggas eller hitta sin plats i livskaoset.

förståelse tillsammans med det tidigare nämnda acceptans är väl de grundstenar jag vilar på idag.
det är stora ord och en otrolig tyngd i den filosofin som jag arbetar fram med mig själv. jag hör mig prata om det och känner att detta kan teoretiskt komma att bli mitt nirvana. i praktiken står jag kvar vid startlinjen och ser en lång väg framför mig.

men det som inger lugn och faktiskt en tilltro att klara av det är att jag accepterar att livet är inte perfekt. har antagligen aldrig varit det heller och kommer definitivt aldrig att bli.
och jag börjar förstå mig själv. förstår att jag ser världen på ett visst sätt och det enda som kan göra något vettigt med det är jag och mitt sätt att hantera det på. 
det är skitsvårt. men världen kommer inte att ändra på sig för min skull så jag får helt enkelt sortera och gallra det som kan inbringa någon form av positivitet. 

jag har svårt att sätta ord på saker och ting just nu, vilket gör mig frustrerad och därav färre inlägg på senare tid.
men jag ska försöka komma igång igen.

bara så

och från det ena till det andra - snö!
det enda negativa är att det är svårt med förflyttningar med barn, vagn och cykel. men det är ju ljust och fint. barnen börjar varje dag i pulkabacken och kan vara ute hela dagarna, framför allt Nova som nog hade kunnat leva utomhus om hon fick. ser fram emot en sommar med tält, triangakök och skogen.

för någon dag sedan innan mer snö fallit

lillefisen sover som godast ute i vagnen


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vill gärna tipsa om en fantastiskt läsvärd bok när det kommer till "acceptans" mm. Jag rekommenderar den verkligen. "Att leva ett liv, inte vinna ett krig" av Anna Kåver. Läs den!

Svar: Tack 🙏🏽
Emma Adbro

2016-01-20 @ 13:29:13
Postat av: Helena

Den boken har jag också läst, väldigt bra!!! Kram

2016-01-25 @ 17:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0