29+1 and still kicking

lilla T har haft en tuff natt.
varit lite för varm och på tok för trött.
haft dippar flera gånger om så personalen tog bakterieodling, men det var negativt.
jag hade henne ute imorse och det gick okej. orkade till och med sutta lite.
hon fick gå i CPAP igen under dagen och när André tog ut henne orkade hon inte.
det är inte lätt att vara så liten, tänk hur något så självklart som att andas kan vara tungt...
men ändå så har hon gått upp till över födelsevikten - 1150gram.

tilda ligger åter igen hos pappa, vilket nu har gått bra och är utan CPAP.
jag var hem om en sväng och organiserade lite, packade om och fikade med mamma.
sen hämtade vi Nova och körde hit.
så nu har jag en sovandes liten stor skrutta på rummet, snarkar så gott.
var lite rörigt att somna för henne, inte ledsen eller så, men mycket att tänka på.
hon har säkert hundra tankar och intryck att organisera i sitt lilla huvud, men ändå så duktig!
det går trots allt bra på dagis, och när farfar hämtade henne igår gick det hur bra som helst.
så lilla Nova har ju sovit hos sin farmor och farfar inatt - så mamma och pappa fick egentid!

nu ska jag slänga ihop lite yoghurt och flingor, låta tuttarna fyllas på nytt och titta lite på TV.
fantastiskt intressant och framför allt märklig dygnsrutin man får till här.
men trots allt så är det en hel del superhärliga föräldrar som bor här, lite gemytligt i röran.

idag har min pappa varit galet häftig, mamma superbäst och syrran 20 för sista dagen.
sen ska jag sova gott med hela min familj under samma tak, NATTI!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0