HIP HIP HURRAY

idag har jag och Nova tagit sovmorgon här på sjukhuset.
vi busade, myste, åt frukost, hälsa på Tilda, promenerade och bara var.
sen åkte vi in till förskolan lagom till lunch, och jag åkte till Lina.
HIP HIP HURRAY!! lilla systern fyller 21 idag :)
sen fick jag åka tillbaka till sjukhuset så att jag hann lägga mig med lilla T.


jag märkte hur snurrigt inlägg det blev igår, ett syftningsfel eller annat... ursäktar!

DAGENS LÄGE

det var en himlans tur att jag har brutit ihop redan för att nu vara stark.
Tilda har haft ett litet svajigt dygn, trött och väldigt orkeslös.
de har tagit bakterieodlingar som hittills varit negativa, vilket är skönt.
dock har hon dåligt blodvärde och lågt natriumsaltvärde.
detta åtgärdas med dropp och extra salter. lillan har världens största nål i foten!
tydligen är även detta en vanlig åkomma för prematura barn, men ändå inte roligt...
men för att orka får jag se till att vara positiv.
är detta en utav hennes sämre dagar ska jag nog bara tacka högre makter att det inte är värre.
men självklart känner sig modershjärtat inte starkt när ens lilla bebis är så svag och trött.
meeen, som sagt, någonstans i detta är hon en liten kämpe utan dess like.
och att ligga med henne tätt intill sig, timme efter timme, ger livet mening.
min älskade fina lilla, lilla pyttetjej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0