resan tog fart, 14 veckor för tidigt.

notis: nya kategorier är "tankar&funderingar" samt "inlagd i Lund"
de är de nya som inläggen läggs under - om inte Nova eller annan är i main focus :)

VAD JAG GÖR I LUND
är i dagens läge inlagd, i strikt sängläge, på sjukhuset i Lund.
mitt vatten gick igår, vilket var 26 veckor in i graviditeten.
med andra ord, 14 veckor för tidigt.

efter smärre chock och kalabalik, fick jag in mig på förlossningen (FL) i HBG.
inga värkar så förlossningen var inte igång.
de kan inte ta emot barn innan vecka 28 i HBG,
så med blåljus fick vi fara ner till Lund...

var timme, vart moment och var dag tags i sänder.
jag vet inte vad som händer, ingen kan förutspå.
de kan bara göra vad de kan för att lilla bebis väljer att stanna så länge som möjligt.
jag fylls med antibiotika, piller mot värkarbete och har fått kortison för att snabbutveckla bebis lungor.

vi mår båda bra, både fysiskt och mentalt (just nu, och under de omständigheter som råder)
hålls under ständiga kontroller och får endast resa mig ur sängen för att gå på toa.
inte ens duscha, promenera och hämta dricka - inget.
så jag är en slav under skolböcker, sociala nätverk och TVn. fast i bingen!

allt kan hända, kan inte hända.
ovissheten kan göra en galen.
men jag har inte hunnits ifatt av verkligheten än.
det är så oförståeligt och abstrakt. men det kommer komma.

kommer att få ett ultraljud imorgon för att se barnets utveckligt samt se fostervattensmängd.
de kanske kan säga lite grann då, men inga löften och inga riktlinjer finns.
allt är individuellt och kan skifta över en minut. bara tiden kan säga!





Kommentarer
Postat av: Sanne&Oliver

Åh herregud 14 veckor tidigt... Vi kommer följa dig här varje dag och hålla våra tummar att lilla bebis stannar inne hos dig lite till! Vi finns här om du behöver något! Massa kramar från mig och Oliver

2011-12-07 @ 19:35:26
URL: http://sannenilsson.wordpress.com
Postat av: Emma - mamma till Maya

Men gud vad tidigt! Åh, hoppas att bebisen får stanna i din mage så länge det går. Lycka till med allt. Kram

2011-12-07 @ 20:34:23
URL: http://akeroe.blogg.se/
Postat av: Magalena - Mamma till Tino

Hej Emma!

Va kul att du har en blogg och jag vill jättegärna följa den...men åhh nej vad är det jag läser :( Tänker på er och håller alla tummar och tår att allt kommer gå bra!!



Kram Magdalena

2011-12-07 @ 21:02:21
URL: http://blixten87.blogspot.com/
Postat av: bellis

Mängder med kärlek & tankar från mig till dig <3 Kämpa!

2011-12-07 @ 21:33:55
Postat av: Tabita

Hej Emma!

Såg på FB om din blogg och då gick jag givetvis in och kollade, helt hooked på bloggar =) Så förstår jag att ni ska ha en liten till, sååå roligt!! Hoppas att läget är stabilt och att bebben stannar inne en stund till...

Kram från mig och Nova =)

2011-12-07 @ 21:35:52
URL: http://blogg.mama.nu/tabita/
Postat av: Emma mamma till Vilja

Sänder alla tankar till er! Håller tummarna som alla andra på att bebis stannar länge till!!! Styrkekramar!! /Emma och Vilja

2011-12-07 @ 22:12:11
URL: http://linnegarden.blogg.se/
Postat av: Hanna o maja

Kul o läsa om hur du har det och hur allt går. Tänker på er massor! Kramar från familjen engdahl-larsson

2011-12-07 @ 22:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0