MIN HÄLSA

kan tyckas futtigt och helt taget ut sitt sammanhang att tänka på kroppen min.
men nej, och jag tänker såhär...
majoriteten av mammor funderar väl någon gång på sin kropp,
hur ska man nu hålla den i trim och vara nöjd över den?
jag bloggar som en mamma, med en mammas kropp.
jag har alltid håller igång, fram till knappt tre år sedan.
där pausade jag och lånade ut min kropp till bebisverkstaden.
nu tänker jag ta tillbaka den.
rätta mig om jag har fel, men ett välmående ligger i en sund kropp.
jag pratar om kroppen inifrån och ut.
emotionellt, psykiskt, fysiskt - utseende och styrka.

jag väljer att dels lägga min tid och prioritet till träning och kost.
dels väljer jag att dela med mig av detta från början till mål (förhoppningsvis!?)
varför?
för jag tror att jag kan kombinera sund kost, vardagsmotion och enklare styrketräning
med att vara världens bästa mamma och ändå vara nöjd och välmående.

man kan gömma sig bakom sin graviditet, sin sorg eller annat.
och det är väl okej kan jag tycka - ett tag.
sen må det låta krasst men det ligger i sitt eget fat att ta sig i kragen.
för sin kropp, för sig själv, för ork och sundhet för sina barn.
så här är jag, tre år senare av lathet och utan varken kondis eller muskler.
det kliar i fingrarna i att börja se resultat och ta tag i saker.
men jag har gett mig själv tre månader att "få ha varit gravid" så det blir februari.
men magen har tagit stryk och mina veckor har gått efter snittet,
så i januari blir det invägning, foto, efter-graviditetsträning och kostdokumentation.
jag lovar att i små doser bjuda in er på mitt tillbakatagande av min kropp,
tips och idéer är välkomnat liksom att slå följe för pepp - blink blink.
jadu, vi får se hur detta kan arta sig på bloggen...


Kommentarer
Postat av: tant E

Heja hejja! Du vet att jag tycker att du är fantastiskt vacker, men you go girl, eftersom jag vet att du mår bättre av att vara i god form! Du klarar vad som helst :) <3

2012-12-27 @ 19:59:42
Postat av: Ida

Ser fram emot kosttips! Behöver nämligen också komma igång.

2012-12-28 @ 08:16:34
Postat av: Alexandra

Du kan räkna med mig i alla vardags träning mina barn tillåter!!:)

2012-12-28 @ 20:37:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0