MJÖLKSTOCKNING - IGEN!

jag ammade Nova fullt i tre månader, sedan valde jag att amma morgon och kväll.
med Tilda, där vet ni, jag pumpade två liter dagligen de sista två månaderna.
det rann aldrig hormonellt till, det var bara den mekaniska utdragningen.
nu pumpar jag 4-5 gånger dagligen i all försiktighet för att inte överstimulera.
han suger fint och bra, hormonerna triggas igång för allt och det rinner till.
ändå - det är denna gång som jag minst en gång i veckan får mjölkstockning.
just nu har jag en i båda bröst. en sedan i morse och en sedan i eftermiddag.
jag knådar, drar, sliter, masserar, ammar, pumpar, duschar...
men inte fan släpper fanskapet! varför? kan någon förklara detta?
det enda jag inte gjort som rekommenderas är att vila,
så over and out och god natt!


Kommentarer
Postat av: Emma

Åh Emma! Stackare! Kunde imte ana att det skulle göra så ont. Men nu vet jag ju! Mitt lade sig som tur var efter ett dygn. Hoppas du får rätt på det fort.
Kram

2012-12-02 @ 23:15:30
URL: http://linnegarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0