DET HÄNDER INTE

men ändå så gör det.

det tär mig långsamt sönder inifrån.
RS är nu mera ett minne blott.
bakterier fick lungorna att sluta fungera.
hon svullnade och svarade inte på vätskeutdrivande.
hon ligger i en ECMO vilket innebär blodförtunnande medicin.
skyhögt blodtryck stundtals och nu hände det värsta vi befarade.
i förmiddags uppdagades en hjärnblödning.
svullnad i fontanellen ändrade första beslutet att låta det läka ut själv,
nu är hon på väg till CT-röntgen.
ingen vet vad som händer, kan hända.

allt jag känner nu är att jag sitter i en omänsklig situation.
jag sörjer delvis.
sörjer att jag oavsett utgång aldrig kommer få hem samma bebis jag åkte in med.
delvis sitter jag helt apatisk och bara stirrar, vad hände?
tomhet. tårar.
vad är det jag i förtvivlan sitter och väntar på? vad?


Kommentarer
Postat av: Johanna

Emma, jag har börjat skriva en kommentar flera gånger men raderar igen. Alla ord känns fattiga. Jag delar rum med André här på jobbet och har följt Tildas resa genom honom och bloggen. Ni är en fantastiskt liten familj och ni är i mina tankar hela tiden. Vi är många här som följer er, tänker på er och försöker skicka styrka med tankens kraft. All kärlek och hopp!

2012-02-27 @ 15:21:59
Postat av: Ditte

<3 Massor av styrka och kramar till er <3

2012-02-27 @ 15:32:32
Postat av: Tanna

Önskar det fanns några magiska ord som skulle kunna fixa allt bra igen.. fortsätter att hålla tummar att allt ska snabbt bli bra ! Styrkekramar !

2012-02-27 @ 15:39:29
URL: http://tannaodevil.blogg.se/
Postat av: Tilda

<3

2012-02-27 @ 15:54:11
Postat av: Sanna - barndomsvän till Lina

Har följt din blogg och blir lika berörd varje gång jag läser. Livet är inte rättvist!

Alla tankar, styrka och kärlek går till Tilda, dig och din familj.



Kramar från Sanna m familj

2012-02-27 @ 15:58:22
Postat av: Hanna Svenstrup

Var så längesedan vi hade setts igen, så gick in och läste din blogg och nu finner jag inga ord.... Jag bor precis vid sjukhuset i lund och kan bara tänka på dig varje gång jag tittar dit! Sänder dig och er alla tankar, all styrka och all kärlek!

2012-02-27 @ 16:19:00
Postat av: Monica

Tänker på er...<3

2012-02-27 @ 16:27:20
Postat av: Sanna Svensson

Emma, jag blir helt tom när jag läser om ert öde. All omtanke och kraft till er alla fyra. Kram

2012-02-27 @ 16:41:45
Postat av: Jamal

Detta är sååå orättvist mot Er. Jag har nästan

helt tappat fokus på jobb. Är konstant inne och

läser din blogg och har hjärtat och gråten

i halsen varje gång. Kan inte ens föreställa

mig hur Ni känner.

Vi och många andra håller tummarna och ber för att din flicka ska återhämta sig snart och snabbt. Förhoppningsvis går blödningen tillbaka av sig själv. Eller att läkarna

hittar en bra lösning till det hela.

Fortsätt kämpa för både dig och din underbara

familj

2012-02-27 @ 16:53:57
Postat av: Erica

"Fy fan" är de ord som ekar i mitt huvud när jag läser din blogg. Den grymhet ni utsatts för är ofattbar, tårarna strömmar ner för även mina kinder o allt jag kan göra är att vara oändligt tacksam över vad jag har, krama min Inez lite hårdare och önska, tro, be o hoppas att ni snarast får göra detsamma med er lilla Tilda!

2012-02-27 @ 17:31:54
Postat av: Tabita

Det finns inga ord som kan göra situationen lättare... Vi tänker på er massor trots att vi inte känner varandra så väl. Önskar av hela mitt hjärta att Tilda blir bra snart... Många kramar.

2012-02-27 @ 17:57:55
URL: http://blogg.mama.nu/tabita/
Postat av: Emmi

Styrkekramar! Skickar er allt hopp som jag kan! Håller tummarna för att allt ska få bli bra för er!

2012-02-27 @ 18:32:20
Postat av: Malou

Våra tankar är hos er hela tiden! Styrkekramar från oss alla!

2012-02-27 @ 19:43:16
Postat av: Malou

Våra tankar är hos er hela tiden! Styrkekramar till er alla!

2012-02-27 @ 19:48:57
Postat av: Hanna

Hoppas på ett mirakel och att allt slutar gott...

2012-02-27 @ 20:04:39
Postat av: Emma

Tänker massor på er! Så fruktansvärt orättvist livet är. Önskar er all kraft att ta er igenom det här. Kram

2012-02-27 @ 20:43:43
URL: http://akeroe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0