I AM STILL ALIVE

jag ber om ursäkt mer för sakens skull, är inte speciellt ledsen
men ursäkta att det dröjt snart en vecka mellan mina uppdateringar
- men det kanske finns en liten förståelse i att jag haft liiiite annat att göra :)
men uppdaterar lite i korta drag nu så kommer det mer och mer med tiden!

där är en bebis i högen :) ...följ sladden från apnélarmet


Nova, jag och André plockade ihop det sista i fredags eftermiddag - inklusive Tilda.
den enda gången Nova tittade lite märkligt på Tilda var när hon satt i bilen bredvid.
annars är hon en stjärna lilla N. så nyfiken och stolt över Tilda lilla.
klart att den oron har funnits; hur ska Nova ta detta nu när vi kommer hem?
...tror i och för sig inte att Nova fattat att "det där är samma sak som henne",
hon busar på och har massa skoj och skit för sig som vanligt!
har nog inte förstått att det är en ny människa som ska ta hennes tid.
nu mest letar hon upp Tilda var morgon, "klappar fint", visar alla var Tilda är...
syskonkärlek är rätt vackert, särskilt när man själv skapat den


familjemys - pappamys - badtajm

Tilda verkar ha tagit lilla flytten rätt så bra, lite trött men annars lugn och fin.
sov i kängurubo mellan oss de två första nätterna, och nu i vagga bredvid mig.
hon myser hos oss eller i (vagn)insatsen på dagarna.
hon har lite svårt att hålla värmen så hon är påbylsad med mössa, strumpor och filtar.
jag som suktat efter långa promenader...vädret är rätt fint genom fönstrena... :)
Tilda har mest sondats sen vi kom hem, ett par mål har hon klarat själv.
men det går åt rätt håll, orkar mer nu - och igår vägde hon hela 2420g, liten tjockis.

kaffe har dessutom blivit min nya, bästa vän :)
...näst efter pumpen som tömmer mig på liter efter annan.
har haft huset fyllt med gåvogodis, så just där har inte självdiciplinen legat på topp.
annars har det varit helt fantasiskt att laga mat - både laga och äta nylagat.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0