STRIMMA

...som sagt, peppar och trä i överflöd.
men liten T har för första gången på dagar nu smält undan 3ml mat.
jag fick sitta och ge min lilla tjej mat i hennes sond.
7ml bröstmjölk i sonden är vi tillbaka på ruta 1 och ger henne.
små, små kliv räknas även dom.

som plåster på ett alldeles för förstört sår öppnade hon ögonen.
vi höll händer och tittade på varandra i två sekunder som varade en evighet.
en strimma ljus börjar leta sig fram.
hon smackar med munnen och viftar på tårna.
lilla hjärtat mitt, känns folks styrka och låt mig få krama dig snart.


Kommentarer
Postat av: Sara

Läste via gemensamma vänner på Facebook om lilla Tilda . Vill bara skicka er en tanke med all styrka, kärlek och hopp.

2012-02-26 @ 20:15:00
Postat av: Natasja

Du skriver verkligen från hjärtat och jag beundrar din styrka!

Det måste vara ett helvete att se sitt barn så sjukt. Visst min dotter låg i respirator på BIVA i Lund, men ECMO slapp vi som tur var.

Vi stannade även bara 2 dagar på BIVA innan vi pös vidare. Ni har varit där alldeles för länge och det önskar man ingen.



Får jag fråga vilken sal ni ligger i? Svara bara om du vill.

Kramar i massor till er!

2012-02-26 @ 20:17:09
URL: http://kampenforlivet.wordpress.com
Postat av: Anonym

Kan tänka mig att de där vackra vackra ögonen aldrig varit så vackra...!? :) Kämpa kämpa på Tilda lilla!! Kärlek i massor till er <3

2012-02-26 @ 20:48:36
Postat av: Mamma A

Åh vad det värmer mitt hjärta att höra att er fina lilla flicka verkar återhämta sig, sakta men säkert.

Jag känner såå med er och det gör ont i mitt mammahjärta för er skull.



Det går inte att förstå vad ni går igenom, mer än att det måste vara fruktansvärt!



Ni verkar dock ha en riktigt liten kämpe i eran dotter och det är ju fantastiskt vad mycket hon (och även ni såklart) har orkat igenom!



Skänker er massor med styrka och ork! Ni är fantastiska!

2012-02-26 @ 20:54:50
Postat av: Nathalie

Livet är ruskigt orättvist och det är så svårt att förstå varför vissa saker måste hända. Håller tummarna för att lilla Tilda orkar kämpa på lika duktigt som hon gjort hittills. Riktig liten kämpe ni har!!

2012-02-26 @ 20:58:42
Postat av: Hanna

Lilla lilla tilda, vad stark hon är! Ochvad starka ni är! En sån här sak ska man inte behöva vara med om. Vad skönt att höra om små framsteg, hoppas de fortsätter! Kram på er

2012-02-26 @ 21:01:36
Postat av: Ditte

Skickar massor av styrka och ork till er.. Er lilla T är en stark kämpe <3 <3 kram

2012-02-26 @ 21:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0