SYSKONKÄRLEK

det blir lite uppstyltade inlägg här för tillfället känner jag.
har inte en naturlig del av dagen där jag känner att jag sätter mig vid datorn.
kära lillasyster har flugit ner från Östersund i onsdags och uppehållt oss.
mysigt för henne att knyta an till barnen, och mysigt för oss att ha lillan här.

mostermys

 

TILDA

igår hade vi hemsjukvård. Tilda mådde fint och hade gått upp till 2600g jämt.

går upp och ner med amning, men i stora hela så hoppas vi på sondfri tös om någon vecka.

hon är (peppar peppar) mindre orolig nu och sover på som en liten ofödd ska :)

har varit ute på små turer i både vagn och sjal. även bilstolen fungerar fenomenalt.

 

annars rullar vardagen på. helt otroligt vad man gör inget men konstant i farten.

Nova har även varit hemma nu i två dagar från förskolan, så hon underhåller tiden hon med.

apropå Nova och förskola, påminn mig att dra en liten dänga om det senare här senare...

vi lagar mat, vi busar, vi myser, jag pumpar, vi läser, vi kramas, vi pratar, vi är en familj.

tro sig fan att vi varit, och fortfarande är på resande fot, på en stormig och turbulent väg.

men verkligen, vi klarar oss genom detta och då finns det inte mycket som kan splittra vår familj.

inte ens min värsta fiende önskar jag denna start på livet,

men ljus lyser som starkast när det är mörkt. och vårt ljus består av vår kärlek och vår styrka.

 

nej, om jag skulle lägga från mig datorn och umgås med de andra som sitter med sina iPhones,

och njuta av det sista av denna fredagskväll innan jag beger mig en trappa upp med T och pump.

och förlåt för min bristande närvaro och uppdateringar - men snart är jag hemma själv.

då faller sig det antagligen mer naturlig att ta en del av dagen till datorn.

men nu är det familjetid ett par dagar till ♥ god natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0