FED UP

"honest to God I'll break your heart,
tear you to pieces and rip you apart
"

jag tror att bitar ur denna låt är som mitt samvete som skrivit till mig.
jag känner hur mitt samvete stundtals äter mig inifrån hjärtat och ut.
vara en bra mamma till Tilda på sjukhuset och ge henne min närhet,
bra mamma till Nova och finnas där genom alla hennes utvecklingsstadier,
vara en värdig flickvän till André och ge han all den lycka han är värd.
jag varken kan eller orkar något av det fullt ut.

knappa sju veckor har gått, det kanske inte är konstigt att man blir less.
här inne är man konstant styrd av klockan, men ingen har en aning om vad hon är.
räknade ut att jag spenderar i runda slänga 16h/dygn liggandes i säng.
där emellan sitter jag och äter, duschar, fördriver lite tid vid TVn, matar T, pumpar...
hjärnan har fullkomligt slutat att fungera mer än på automatik...

men sen tittar jag på lilla liten T och förstår värdet av att göra allt för sina barn.
varje liten ryckning, litet knorr. var gång hon slår upp de små stora ögonen.
hon är Nova upp i dagen och var gång jag ser Nova i Tilda då vet jag.
djupt inifrån själen bekräftas det. mitt älskade lilla barn. allt som spelar roll.

ligger i sängen inne hos Tilda nu.
hon knorrar lite där hon ligger på min mage och kommer till ro.
i varje andetag vi andas tillsammans känner jag hennes söta bebislukt.
snusar hennes huvud medan hon smackar belåtet i sömnen och sover gott.
vad är kvalité i livet om inte det här mina vänner?

MKÄD och tack för allt fint

Kommentarer
Postat av: Jenny

Så fint :) känns sjukt att jag fortf har min i magen medans din kom för sju veckor sen.. Tror vi skulle haft ganska så samtidigt annars. Jag längtar ihjäl mej efter vår nu!

2012-01-22 @ 22:11:49
URL: http://jennysparadis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0