HIERARKI: sjukhus

nog för att jag visste att titlar har sin rangordning,
men att det var sådan utmärkande hierarki på sjukhuset kändes förlegat, men sant.
den mest självsäkra och mest utmärkande sjuksköterskan,
den som bossar och domederar runt de stackars undersköterskorna,
kryper ihop med svansen mellan bena när läkaren befinner sig i samma rum.
intar en underlägsen roll, ber nästan om ursäkt och börjar var mening med "jo, vi tänkte lite att..."

märkligt! men nu om någon gång så skapar delkursen om organisation, kultur, etc mening.
fräckt bara att det krävdes två månader på sjukhus snarare än i skolan för att förstå.
...dessutom läser jag till förskollärare och inte sjukhuspersonal.

Tilda har idag för första gången någonsin i livet fått ta på sig kläder.
mamma och pappa har varit på babyaffär och köpt (bl.a.) en liten dress i storlek 40.
sitter som handen i handsken. "perfekt" passform. halva Nova som har storlek 80 :)
tänkte böka på henne pyjamas sen, så då kommer jag att lägga upp en liten bild på det sen.

mamma och pappa svängde inom på väg hem från Kastrup idag med lite fika.
en stolt pensionär "offa" fick hålla liten Tilda idag :)
tant E hann även en sväng inom innan hon skulle på jobb två våningar upp. mysigt!



Kommentarer
Postat av: tant E

såååå härligt att få se dig och den lilla! <3 längtar till vi kan fika långa stunder igen. jag kommer och hälsar på igen snart snart! kärlek!

2012-01-31 @ 00:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0