FAMILJETID

skrev ju min salstenta för två helger sedan i grundläggande matematik.
när jag efter 1,5h fick ta till miniräknaren för "5+2"
kände jag att jag var lite väl optimistisk, huvudet var väl kanske inte riktigt på skaft.
men ta sig fan, jag var lite grym på matte trots allt, satte VG på den tentan! :)
duktiga mig!
(för att rättfärdiga mig har vi U, G eller VG som betyg)

så, hybris för denna morgonen (dagen?)
precis haft Lina och André på lunch här. god och nyttig laxsallad hade lillan styrt.
well done.
Lina fick gullat med liten Tilda och ska ha Nova sovandes hos sig inatt. moster-time deluxe.
med andra ord ska jag och André ha lite egentid med vår minsting.


jag hade Tilda sovandes i sitt kängurubo i min säng inatt. så kärlek.
sköterskan kom in i morse där jag satt och njöt. den stoltaste modern i stan.
"har du sovit gott?" "nej, ungefär inte alls" svarade jag och kände mig lika nöjd.
jag må ha sovit tolv gånger i natt om 20 minuter. men vem bryr sig? liten blir stor.
Tilda tyckte nog att det var ovant att sova på nytt ställe.
sen kände hon och hörde att jag var hos henne. men inte nära henne, hud mot hud.
så hon gnydde till och från. övervakningslarmet plinga. hon skulle äta. jag skulle pumpa.
men hon var hos mig.
så jag kan ju ge en heads up till Tretorn/Puma imorgon;
er käre medarbetare André Henrysson kan komma att ha zombie-syndromet imorgon..


annars vet jag inte mer vad som är nytt här på fronten.
Tilda gjorde en ögonkontroll igår och fick tummen upp med undantaget att
"hon är ju lite omogen i ögonen" - oh fasen!
hon klarade det fint utan tårar. däremot blev hon fly tosig, låt mig bli!
hon äter bra, går upp i vikt bra. näringskomplement efter annat trappas ner.
hon tittar efter ljud och ljus. hon är med och är en pigg liten tjeja (när hon inte sover :)
kan väl åter tillägga att en liten tokstark vilja växer fram hos lilla damen.
små fröknarna Adbro är ju inte direkt några töser man sätter sig på!

Kommentarer
Postat av: Sanne&Oliver

Så jäkla söt! riktig Nova kopia:)

2012-01-26 @ 20:39:11
URL: http://Sannenilsson.wordpress.com
Postat av: Ditte

Så fina bilder på era söta barn, även din sida blev jättefin... Skickar Bamsekramar till er...

2012-01-26 @ 22:28:06
Postat av: Tant E

vad hon är lik nova, den lilla! och som hon växer! du är duktig, min fina <3 det har ni gjort bra!

2012-01-26 @ 23:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0