AGGRESSIONSPROBLEM

 
jag har väl kunnat säga att jag alltid stressat.
alltid haft fullt upp och i princip alltid haft bråttom.
men jag tror aldrig jag varit stressad...
 
NU å andra sidan. nu stressar jag nästintill aldrig.
men jag känner mig konstant stressad. tål ingenting.
 
att vara gravid kan vara kämpigt nog att försöka bita ihop från.
man är trött, osocial, rätt nöjd med att bara vara, grinig, i sin bubbla...
den energin jag har över efter att ha gått ur sängen,
den går till att vara mamma till Nova. orka jobba. och fungera liksom.
 
jag är slut  fullkomligt körd i botten på energin.
all min styrka, min kraft och kämpaglad försvann med Tilda.
jag är så trött och jag orkar inte mer. 
jag vill. åh jag vill så mycket.
vara den fru André förtjänar, vara den roliga mamman, skratta, orka...
men där finns inget att ta av.
och jag blir så arg och frustrerad på mig själv när jag bara sitter,
sitter här på ändan, tycker det är jobbigt, gnäller och är så jävla tråkig. 
 
det är rätt, så rätt talat från mitt modershjärta. 
från en av två föräldrars perspektiv efter allt skit vi gått genom.
det är så rätt att skaffa ett barn till, för det helar och klistrar ihop
både ett brustet hjärta och en familj i sorg.
men en tredje graviditet på två år och efter fullkomligt urtappning av kraft,
det sätter sina spår - både i kropp och själ för oss alla. på olika vis.
 
och här sitter jag efter ett smärre raseriubrott på Jysk,
muttrar, klagar och tycker jag själv är världens minst värda människa...
 

Kommentarer
Postat av: therese

Jag kan inte säga att jag förstår dig, men jag känner med dig. Ta väl hand om dig o den Lill* i magen. Jag kan lova att Nova tycker att du är världens bästa o roligaste mamma. Du finns där för henne i varje situation.
Hoppas du snart känner dig piggare.
O , Jysk de kan dra åt skogen :) de har jag tänkt många gånger :) // Therese

2012-07-05 @ 22:09:38
URL: http://Www.ilivethemmavid.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0