KURIOSA

jag satt och kikade genom min blogg för dryga året sedan,
då jag skrev bloggen med 15 läsare om dagen för att bara känna mig vettig.
började på en 30 dagars presentation av mig själv och mitt liv.
funderade på om jag skulle fortsätta med den, eller snarare ta upp den från början.
kanske fokusera på det som berör dagens läge lite mer, 
men ändå belysa lite - vem är jag?
 
i samband med vigseln gjorde ju André ett namnbyte till Adbro.
någonstans trodde vi att om vi skickade in de blanketterna i maj,
så skulle det gå genom lagom till vigselbeviset kom in till Skatteverket.
(tillåt mig skratta högt åt denna fantasi; vi pratar om statliga organisationer)
resan vi ska på den 2 augusti bokade vi givetvis Andrés biljett i Adbro.
...nu till problemet. hans personbevis stöder inte detta -> svårt med nytt pass då.
så här står vi med ett pass med Henrysson i och en biljett med Adbro på - tjusigt!
jag förstår varför Försäkringskassan och Skatteverket delar lokal i Ängelholm :)
 
annan kul kuriosa om mig idag, jag och mina påhitt.
att jag är renligare än någon annan kan må vara en överdrift,
men att säga att jag inte har mina maniska påhitt är verkligen en underdrift.
dessa tics gick rätt bra att hålla i styr när fest och jag stod på dagens scheman.
men idag, men samboende och familj - då gäller det att prioritera om lite...
det är inte bara jag, min skit och mina saker som ska på rätt ställe vid rätt tidpunkt.
nu är det våra saker, vår vardag och allas tycke och tänk som ska fungera.
...vet att jag till en början höll på att stressa ihjäl över felplacerade saker och skitiga ytor.
men någonstans fick jag prioritera om min energi och manier.
jo, dom är alla fortfarande kvar och en smärre ångestattack får jag nog dagligen.
men jag har lärt mig att hantera utbrott, hantera att det är rörigt för mitt sinne och vi är två.
vi har så klart haft våra tvister, framför allt när jag väntade Nova och inte förstod hormonerna.
för en hög med hormoner, brist på sömn och hunger är INTE bra faktorer i detta beteende.
men problemlösningen lyder följande (och för mer än detta problem):
prata!
 prata, prata, prata MED varandra och inte till varandra är vi grymma på.
omvärdering!
 vem lider av det, vad är det jag vill uppnå, löser det problem, vad är värt min energi?
vänd på saker!
 se vad som faktiskt görs, vad är faktiskt bra, fungerar...
älska!
 ...varandra, det är vi bäst på. och det är viktigast!
 
...sen råkar jag ha världens bästa make som råkar älska mig ändå och ger mig tid och utrymme.
dessutom trubbar vi av varandra ojämnheter och formas tillsammans ♥

Kommentarer
Postat av: Tilda

Ja vi har nog alla våra fixidéer! Mer eller mindre :P Men så sant som det är sagt så gäller det ju att tänka om, prioritera och kommunicera med varann, så blir det bra ändå ;) Även om man har sina preggo ryck också :)
Störigt det där med passet. Visste faktiskt inte att dem delade lokaler. Kan ju förklara en hel del!

2012-07-11 @ 19:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0