SOCIAL KOMPETENS

någorlunda kan jag väl tycka jag uppfyller en god social kompetens,
känner att jag försöker läsa av interaktioner och människan
- ni vet det som de flesta klarar av utan att tänka något djupare.
man vet vad man kan och inte kan säga eller diskutera, ta upp...

men stundtals, nu efter allt som vi tvingats gå igenom,
det är ingen hemlighet. folk vet, alla har 100% koll...
ändå så är det JAG som får passa mig för vad som är okej.
i "fel situation" räcker det att ens nämna Tilda - knäpptyst.
folk börjar skruva på sig, märker hur stunden blir jobbig
- för dom!
jag älskar Tilda, kan aldrig sluta tänka eller prata om henne.
som förälder kan man aldrig sluta prata om sina barn.
och i Tildas fall är det ju kanske lite extra speciellt...

det gör bara mig så förbannat arg och ledsen,
att jag inte bara ska tvingas leva med smärtan varje dag,
folk vet, folk ser, folk vill veta, förstå och vara en del.
ändå är det JAG som ska tänka mig för
- är situationen och läget okej att prata om Tilda nu?
mitt svar är; nej! läget är aldrig bra, det skulle aldrig ha hänt.
du skruvar dig, du tycker det är jobbigt att prata om
men jag då? du är inte i närheten av att tycka det är jobbigt...
stämningen blir nästan lite pinsam och tryckt...
och då får jag svälja min saknad och min sorg,
för att "folk" ska känna att det är en bra stämning och stund...


Kommentarer
Postat av: Tilda

Man kommer nog aldrig sluta känna så.. Tyvärr. Ett tag sluta jag bry mig. Jag ska inte behöva neka mitt barns existens för andras bekvämlighet.



Numer så gör jag nog så som många andra, jag nämner honom, men på ett sätt som ofta "kortar av" folks reaktion på det. Där finns nog inget som är rätt eller fel eller som gör det lättare... En sak vet jag iaf. Och det är att jag aldrig kommer kunna svara "ja det är mitt första/ enda barn". För det är det ju inte.... Kram <3

2012-05-19 @ 14:08:31
Postat av: Tanna

<3

2012-05-20 @ 20:49:12
URL: http://tannaodevil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0