LITEN BEBIS

jag har känt att något saknats, vetat att något fattats.
men har nog aldrig riktigt förstått känslorna.
inte förrän nu.
Milo är ingen ny Tilda, det är inte ännu en resa som är likadan.
men det känns som om vi tar vid där vi förlorade Tilda.

i dryga åtta månader har allt gått åt att vänta och längta.
alla längtar efter sitt barn i magen, men jag har verkligen behövt det.
jag har bara gått och nästan i panik känt att tiden inte går snabbt nog.

Milo kommer aldrig ta eller fylla ut Tildas plats. den är hennes.
men han är här redan nu för att lindra smärtan.
all förvirrad kärlek som inte nådde sitt mål när Tilda försvann,
den har ett ny människan att älska där all min kärlek kan gå.
jag älskar givetvis Nova, men hon är min stora tvååring.
Nova är Nova och ska ha sin del och ta sin plats och inte mer än så.
det kan jag aldrig begära av henne, hon är bara min Nova.
(och gudarna tackar jag för denna gåva vi fått ha i våra liv)

nu ligger jag här med Milo tätt intill mitt bröst och jag känner han leva.
jag har någon att älska. jag har en bebis att vårda.
alla förvirrade känslor fick fokus och något att fylla sin mening med.
och liten Milo, han är en sån perfekt liten gosse!


Kommentarer
Postat av: Tilda

Förstår den där längtan. Längtan efter att ge kärlek till sina barn.. Jag längtade så otroligt efter den i nästan 3 år. Längtan avtog när vi fick Isaac <3 Han fyllde tomrummet av att ha någon att älska, ta hand om, vara mamma till. Men saknaden efter Liam är ju alltid den samma <3 Och det kommer den nog vara för er till Tilda också, det finns det ingen tvekan om.

Det som jag tror ökar känslomässigt när syskon kommer, är tacksamheten.. Alla föräldrar är ju tacksamma. Men som förälder till barn som blivit en ängel så tar man nog inte ens de minsta sakerna för givet <3 ... på gott och ont ;) man blir kanske en snutta överkänslig ibland ;) kram

2012-11-07 @ 16:43:00
Postat av: Emma

Åh! Han är ju så fin! Så välskapt bedårande liten pojke <3

2012-11-07 @ 17:00:20
URL: http://linnegarden.blogg.se
Postat av: matilda

Där var det eviga fingret med!

2012-11-07 @ 23:53:27
Postat av: Emma

Åh! Han är ju så fin! Så välskapt bedårande liten pojke <3

2012-11-08 @ 22:21:52
URL: http://linnegarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0