MÄRKLIGA FUNDERINGAR

det är en märklig känsla, men också en mäktig.
det tog 1,5 år, två graviditeter och en stor överhängande sorg.
men nu har jag mitt barn i min famn.
jag tar inget för givet och jag njuter av varje sekund jag kan snusa bebis.

har konstigt nog fått frågan; hade du valt bort detta för Tilda?
jag ser det inte så. jag ser det som att vi fick Milo efter en kamp.
det ersätter inte Tilda, ska inte ersätta Tilda.
men det har givit mig en bebis, världens bästa Milo att älska.
sen om han hade funnits eller ej om Tilda överlevt,
helt seriöst - så kan man väl inte tänka!?
om du inte hade haft sex just den gången
hade du inte heller haft det barn du har idag.
du kanske har "gått miste" om ett barn men idag har du det barn du har.

så jag kan inte tänka "tänk om" - jag lever i att tänka att jag har.
jag saknas Tilda varje sekund sedan hon dog i resten av mitt liv,
jag hade kunnat ge min själ för att få det ogjort, men det går inte.
men vad jag har att glädjas över är två fantastiskt fina barn i livet.
en liten kämpandes fjäril i våra hjärtan och tankar.
jag är omringad av kärlek idag och mitt hjärta växer för dessa barn.
Nova som är så otroligt duktig på att anpassa sig till vad som händer nu.
jag tar henne aldrig för givet men hon måste vara vid min sida.
jag klarar mig inte utan min Nova, hon är mitt lilla allt.
Milo som bara kämpar och vet vad han vill. han är så fin.
han är stark och har en vilja som heter duga.
jag önskar jag alltid kunde snusa på honom och ta med honom hem.
men inom en synbar framtid, säg månad, så får vi plocka med honom hem.
vi som en hel liten familj med Tilda vakande lilla själ över oss.


Kommentarer
Postat av: Tilda

Ditt tänk är alldeles rätt Emma. Där finns inga "tänk om", klart man kan tänka så, men till vilken nytta? Och jsg tror nog att man slutar upp med fler frågor än svar, om man gör så. Varje händelse har ju en följd. Sen kan man ju inte fråga om ni hade valt bort detta om det inte vore för Tilda :/ Vissa frågor är bara så onödiga och ogenomtänkta att de inte är värda att svara på bara..
Kram på er. jättefina bilder på de små <3

2012-11-10 @ 21:34:42
Postat av: Anonym

Hur kan man bara säga en sådan sak!? :-O
Helt obegripligt.
Den (eller de) som sagt så borde verkligen ta och tänka efter innan munnen öppnas framöver. Borde skämmas riktigt ordentligt!

Skönt att läsa att allt verkar vara bra med liten Milo och så härligt att du har Nova också hos dig nu.
Njut av tiden tillsammans med Nova, Milo och André.

Vad tycker förresten Nova om lillebror?

2012-11-11 @ 00:52:02
Postat av: Cathrin

Emma!
Har följt Din blogg sedan Tildas tid & jag behöver först & främst skriva att jag är enormt tagen av vad Du/Ni går eller har gått genom & fortfarande står på Dina/Era ben... WOW säger jag bara!
Vill gratulera Dig & din man till Er fina lilla gosse & till Nva & Tilda till deras lillebror..
Jag har själv inte gått genom en sådan hemsk & fruktasnvärd sorg som Du/Ni gjort. Dock förlorat min mamma i tidiga dar.
Den senaste tiden har jag upprepat Sinnesrobönen för mig själv..
... att acceptera det jag inte kan förändra...
Väldigt fina ord!
lycka till vidare i livet & glöm inte bort att Du/Ni gör ett grymt jobb!
Kram en trogen läsare av Din blogg

2012-11-11 @ 08:19:09
Postat av: Anonym

Men vafan finns det verkligen så dumma människor?! såklart inte ett barn kan ersätta ett annat!!förbannad man blir!!! kramar till er!!<3

2012-11-11 @ 09:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0