TORKAR TÅRAR EN ANNAN DAG

när den fysiska smärtan, efter operation, gör sig påmind
blir tröttheten påtaglig och känslorna labila.
men jag springer.

jag springer ifrån alla tårar, all oro, allt som bubblar upp.
det finns där och jag både vet och känner det.
men just nu finns där så brutalt mycket att vara tacksam för.
jag har så mycket välgång i livet, så mycket att älska.
jag har inget idag att inte le för.

kuratorn var nere hos oss innan och hon är min fallskärm här.
för jag må spring och springa idag, och lyckas rätt bra.
men en dag kommer jag att snubbla, ha ont, gråta, sakna, oroa och ha ångest.
men den dagen gör jag det också fullt ut och drämmer igen min dörr.
och fram till dess kommer jag ge saknaden fingret. spotta på minnen.
jag kommer älska tiden jag fick med Tilda, den lilla tjejen jag fick lära känna.
jag kommer tacka Nova för att hon är min Nova och ger mig ljus.
jag värms och återfylls av kärlek och mening för vart andetag Milo tar.
jag ser på min man,
känner hur lycklig jag är över allt vi delar och hur mycket jag älskar honom!

så jag tänker fortsätta springa och njuta av varje sekund jag getts.
se fram emot helgen med hela min familj och med Tilda i hjärtat.



Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Emma!
Stort Grattis till er fina lille kille.
Kram på er o njut av var sekund med bebisgos.
Anna ( Sophies vän)

2012-11-08 @ 16:25:41
Postat av: Tilda

Det gör du så rätt i <3

2012-11-08 @ 16:42:51
Postat av: Natali BLOGGAR om livet ♥♥♥

Herregud så söt man kan vara. Läser här varje dag då vi var beräknade samma dag. Min lilla är ännu på insidan dock. Men längtar ihjäl mig när jag ser bilder på din fina son.

2012-11-08 @ 18:11:44
URL: http://finest.se/natali
Postat av: Ditte

spring på Emma och njut... Ha en underbar helg med hela familjen... fina bilder på Milo, goding..<3

2012-11-08 @ 19:34:29
Postat av: Emilia

Han är så fin, så fin! Njut ni och mys massor tillsammans, kram!

2012-11-08 @ 19:57:28
URL: http://emiliabloggomlivet.blogspot.com
Postat av: Mormor Mia o Morfar Göran

Ännu en gång fylls våra hjärtan med kärlek värme o stolthet. Vi o resten av världen har berikats med bedårande lille Milo❤❤

2012-11-08 @ 20:11:41
Postat av: I & A' s mamma

Så fin han är lille Milo!!! <3

2012-11-08 @ 20:14:06
Postat av: Ellet

Vilka ögon och med en klar näpen liten blick. Lilla hjärtat ert!

2012-11-08 @ 20:17:45
Postat av: Helena

Vi känner inte varandra men jag följer din blogg. Jag känner så starkt att DU är värd att må bra och få njuta av livet! Jag kan gissa att det är lätt att få dåligt samvete när man är lycklig och mår bra när man har varit med om det du har behövt gå igenom, men din Tilda är alltid med dig och hon skulle inte önska något hellre än att hennes mamma ska få må bra!! All lycka och många kramar!!

2012-11-08 @ 20:55:46
Postat av: Emma H

Vilket underbart minspel han har redan! :)

2012-11-08 @ 21:14:43
Postat av: Malin

Men jösses så söt! O så vaken han ser ut!
Förstår vad du menar med att springa ifrån känslor. Jag tycker att det är helt ok. Min erfarenhet säger mig att man kan göra det. I viss mån. En viss tid. När man sedan är mogen (blir man nånsin det?) kommer det m rejäl kraft vare sig man vill eller inte o då går det inte längre stå emot. Drt är bäl då man måste låta det komma o ge det den tid som krävs. Er sorg är så fruktansvärt stor men det är otroligt fint att ni nu har liten lillebror att glädjas åt.
Önskar er all lycka!

2012-11-09 @ 07:47:05
Postat av: Jessica

Lille gossen så söt han e. Riktig liten pussmun har han oxå. Njut av tiden för den går så fort!! Finns det nåt bättre än bebisar. Underbaraste i hela världen!!!! Kram på er alla 4 från Jessica

2012-11-09 @ 11:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0