WAY OUT OF PORPORTION

nej jag är inte tjock - men, jag känner mig brutalt ur form.
nu ska denna kropp pausa babyverkstaden och vara mig själv.
jag har levt för träning och känna att jag är nöjd med min kropp.
röra på mig för att må bra och känna mig hälsosam och sund.

jag har ingen brådska, men vill inte gömma mig bakom graviditet.
"äh, har ju varit gravid tre gånger, kroppen ser ut så då"
må så vara, men jag kan göra lite för att må bra och vara nöjd.

jag ger det tre månader med inget och återhämtning för kroppen.
sen vill jag ta hand om mig själv i en bra balans med barnen.
hur gör man? ja, inte fasiken vet jag :)
men eftersom jag fläker ut resterande bitar av mitt liv som mamma,
kan jag väl även delge hur jag tänker om min kropp som mamma.

kan kännas fjuttigt och rätt orelevant när man är på Neo,
men nysnittad och tre graviditeter senare, man måste börja någonstans!
så för att ha något att utgå från, magen åtta dagar efter bebis :)
tid, inställning och vardagsmotion - hur mycket kan det göra tro??
...förresten är det roligt hur liten min navel är nu när magen är svullen, haha :)



Kommentarer
Postat av: Tilda

Hehe ja kroppen ser ganska lustig ut innan allt svullnat ner o naveln blir "som vanligt" igen :P Men va glad att du fick ett fint snitt iaf ;) störde mig mkt på mitt i början, men det börjar bli bättre nu :P
Om du får ngt bra tips om hur man ska kunna varva barn, träning osv (annat än bara kondition o barnvagnsworkout då) - så får du gärna dela med dig :) Jag bruka gymna 4-6 ggr veckan

2012-11-13 @ 22:07:24
Postat av: Tilda

Hehe ja kroppen ser ganska lustig ut innan allt svullnat ner o naveln blir "som vanligt" igen :P Men va glad att du fick ett fint snitt iaf ;) störde mig mkt på mitt i början, men det börjar bli bättre nu :P

Om du får ngt bra tips om hur man ska kunna varva barn, träning osv (annat än bara kondition o barnvagnsworkout då!) - så får du gärna dela med dig :) Jag tränade 4-6 ggr veckan innan Isaac. Känns som vartenda muskel är ett minne blått nu :/ lite lagom ångest sådär.... Fast jag tror nog bara man ska hitta rätt motivation, så fixar man nog det också. Får skaffa ett hemma gym! ;)

2012-11-13 @ 22:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0