SNART...

ultraljud (se så allt är bra)
22 veckor graviditet (fostret räknas som livsdugligt)
varje dag som går (alla dagar räknas)
27+2 veckor gravid (dagen då Tilda föddes)
28+0 veckor gravid (förutsätter att jag hamnar nu i HBG och inte Lund+TUL)
32+0 veckor gravid (gyllene gräns för många prover+TUL)
35+0 veckor gravid (förutsätter att vi inte hamnar på Neo)
varje dag som går, var timme vi tjänar...
 
idag var dagen då läkarna fick ge upp om att behålla Tilda i magen.
inatt 01.47 föddes Tilda, efter 27+2 veckor i magen.
bara några timmar kvar så har jag klarat den viktigaste barriären.
hädanefter vet jag vad det innebär, det lilla livet jag har i magen.
då är jag från djupet av mitt hjärta tacksam för alla dagar jag får.
...vilket förhoppningsvis blir både veckor och månader!!
 
var hos BM förra veckan och liksom alltid såg allt så himla fint ut.
SF 25 cm och hjärtslag 147/minut.
mitt blodtryck var i det lägsta, 105/60. järnvärdet är okej, 122.
allt ser så fint ut så och ändå trycker, drar, spänner och ömmar det.
om jag nojar över "helt normala krämpor under graviditeten" - vetifan.
men vi kan ju hoppas och fortsätta njuta av kicker junior :)
åh lille gossen min, som jag längtar efter dig ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0