PAUL WALKER

ja, grabben är död.
ja, det är fruktansvärt tragiskt att en så ung och begåvad människa är död.
ja, det är lite tragikomiskt att det är i en bilolycka av alla olyckor.
ja, jag sörjer för hans nära och kära som har förlorat en antagligen fantastisk person.

MEN! mer än så kan jag inte känna eller heller bry mig.
en fullt okänd människa dog i en bilolycka.
hur många sorgliga sådana historier sker inte var dag?
hur många vi känner har inte förlorat eller vi själva förlorat någon nyligen?
ändå bör det ramaskri på Facebook, Twitter och Instagram osv...
folk är villiga att göra allt och mer därtill - för Paul Walker.
för mig personligen rör det mig inte mer än att det är slut på FF filmerna.
och ja, att någon ung dött på ett tragiskt vis, såklart.

men åter igen - det gör ingen skillnad att gilla "RIP Paul Walker"
mer än en att hedra honom...
men alla andra då? barn som dör? i olyckor, i sjukdomar, i okunskap?
DET ligger mig så mycket närmare.
DET vill jag lägga krut på för att göra skillnad för mig, för dig,
kanske för någon i min närhet. för den som är drabbad på riktigt.

så vila i frid Paul Walker, 
men jag sörjer istället mitt döda barn, min väns döda barn,
mina nära och kära som förlorat någon eller kämpar själv mot demoner.
tack!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0