EN GÅNG FÖR ALLA

i all denna hysteri som råder bland mammor och otränade
(ja, jag får använda mig att begreppet hysteri för jag tillhör den skaran... :)
så måste jag få mitt sagt en gång för alla - viktnedgång!
 
viktnedgång i all ära, men fråga dig detta;
vad är det jag vill uppnå?
siffran på vågen? snygg i spegeln? hälsa?
 
ledsen att säga det men är det de två sista KAN du inte förlita dig på snabba metoder.
sorry att behöva krossa drömmer - men det finns inga genvägar!
jag köper kick start och motivationsboost alla dagar i veckan, 
men lite förkunskap och bakgrundsfakta är tyvärr ett krav.
rätta mig om jag har fel men viktnedgång är sin sak - skit i att äta.
men behåll det i en livsduglig vardag, där kommer själva utmaningen.
 
en normal människa kan bara inte förbränna 10 kilo fett i veckan, 
(än en gång, bevisa motsatsen och jag är idel öra)
för det första har du ett underskott på 70 000 (!) kcal i veckan, försök.
för det andra så skulle vågen visa minus 10kg på en vecka,
och du mirakulöst nog inte kissat ut vätska och slaggprodukter,
då har du med all säkerhet haft "bara" 40 000 kcal i underskott
- med andra ord tappat 10kg muskelmassa.
...för att vara krass. för kroppen gör sig gladeligen av med muskler i fattiga tider.
 
allas tjat hit och dit om korta perioder och snabba resultat.
lite kunskap om siffran på vågen och lite mer måttband och speglar säger jag :)
inte för att vara besserwisser, snarare att kanske hjälpa en av alla jojo-bantare.
så tänker jag i alla fall. debatt?
nu ska jag knapra i mig mina sista proteinpannkakor, byta på Milo och hämta Nova <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0