VACKRA DOTTER

Nova, min älskade fina Nova.
Jag tittar på dig när du sover. Du är så vacker, har jag verkligen skapat dig?
Tanken har varit overklig redan sedan jag höll dig på mitt bröst för första gången. 
Och du förstår, min Nova, att mammas hjärta är trasigt. Ändå är det dina små händer som varsamt håller spillrorna av mitt hjärta. Du vårdar det så ömt.
Jag slits varje dag min älskade Nova, jag slits av dåligt samvete. Du var inte ens 1,5 år gammal när du gick genom din värsta dag i livet. Du var så liten att du inte ens vet om det idag, men du förstår. Du är så klok min lilla flicka. Du vårdar minnet av din syster.
Älskade flickebarn, du förlorade din lillasyster. Hon som skulle vara din livskamrat och bästa vän genom livet. Samtidigt förlorade du din mamma. 
Du vet, jag vet om att du vet hur mycket jag älskar dig. Också vet jag att du vet om hur jag kämpar, och du är så tapper. Du har fullt upp att vara lilla du, växa, utvecklas och bara få lov att vara Nova. Och du gör det så förbannat bra! 
Det gör ont i mig dagar jag inte orkar, stunder då det brister. Situationer när jag inte håller ihop. Ändå står du vid min sida som en strålande värmekälla och ger mig ljus. Du ser bakom min sorg och min frustration. Du är min Nova. 
Och ändå klarar du av att växa dig stark och trygg. Älskade Nova, du är min världens vackraste Nova. Jag älskar dig!

Kommentarer
Postat av: Linn

<3

2013-05-01 @ 21:09:45
Postat av: Mamma/ Mormor Mia

All kärlek kramar o dypp❤❤

2013-05-01 @ 21:21:26
Postat av: Martina

Vända allt det det fina till dig själv Emma. Allt du skriver och alla de fina tankar du har kring Nova är du själv som skapat. Hon hadea lödrig blivit en sån fin flicka utan stöttande och närvarande föräldrar. Det är ni som har gett henne möjligeten trots det hemska som hänt. Hon får en chans till att utvecklas, lära sig älska och framför allt få känna sig älskad för att ni är så förbannat bra på det. Nova är en stark tjej för att ni gör en så jävla bra jobb trots all sorg ni har att bearbeta. Ge er själva en klapp på axeln, var stolta över ert jobb som föräldrar och fortsätt som ni gör. Låter som ni hittat en fin balans mellan att sörja och att leva i nuet. Är så himla imponerad! Så lilla underbara Tilda! Tänk om det fanns någon rättvisa så hon tillsammans med sina syskon fick uppleva sin fantastiskt fina mamma och familj. Alla tankar till er ❤

2013-05-02 @ 10:17:38
Postat av: Leni

Kramar❤

2013-05-02 @ 13:04:49
Postat av: Pia

så fint skrivet<3 Jag känner inte dig men hittade hit via "med barnen i handen". Ni båda sätter ord på känslor vi har som har förlorat barn.
Jag förlorade min dotter Alexandra för snart 1.5 år sedan. Hon blev 17 år, 3 månader och 14 dagar. Min sorg och saknad bara växer o växer och alla andra "går vidare" och tycker att det kanske känns lite bättre nu...Dom fattar ingenting, hur ska det någonsin kunna bli bättre? Anonrlunda kanske men aldrig bättre. Precis som du skriver så är det mina andra barn som gör att jag fortfarande andas och vill vara kvar här på jorden. Syskonen kämpar och har också på ett sätt förlorat sin mamma. Jag kämpar för att dom ska känna att dom har mig kvar och att det enda som är viktigt är att dom får ett så bra liv som möjligt. Tänker ofta på dig och Sophie fast jag inte känner er. Känner att ni är så unga och ska bära detta. Jag har fyllt 53 och tycker det känns skönt att bli äldre, inget en normal mamma skulle känna antagligen.
Varm kram till dig från Pia

2013-05-02 @ 21:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0