ÄNNU EN DAG FÖR ETT ÅR SEDAN

idag för ett år sedan gick dagen med hjärtesorg efter Tilda.
jag sörjde henne men hade ändå en naiv tro,
en tro att vi hade tagit smällen för oss, för våra nära och våra kära.
att nu hade vi gått emot alla odds och naturens alla lagar och förlorat ett barn.
nu var vi skyddade.

idag för ett år sedan lade jag mig trött och gravid för att sova.
jag läste genom Aftonbladet och slöt mina ögon för att få sova.
pling. ett SMS.
det var från min vackraste vän och jag behövde läsa det.

idag för ett år sedan brast min illusion, min tro om hopp gick i stöpet.
idag för ett är sedan släppte min väns barn hennes hand för sista gången.
idag för ett år sedan förlorade världen det goaste lilla treåring som finns.
min vän förlorade sitt barn, på ett kort ögonblick rätt framför ögonen.
där, idag för ett år sedan, slöt allas våra Tristan sina ögon för sista gången.



idag, ett år senare.
det brinner ett ljus för Tristan i minneslunden alldeles bakom Tildas grav.
någonstans finns det två små barn som håller varandra i handen.
de tar hand om varandra, finns med varandra och väntar på oss.
idag för ett år sedan tog Tilda emot en liten pojke med stora armar.

flyg små fjärilar flyg





Kommentarer
Postat av: Bella

Det som hände söker mig... Ofta, jag tänker så ofta på mamman, sorgen hon bär på och måste bära på resten av livet... Har gråtit så mycket... Så mycket...

2013-09-24 @ 22:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0