MIN IDOL

en liten människa på dryga 4 år finns i mitt liv.
en väldigt stor människa i en pytteliten kropp.
jag förundras var dag över hur så mycket klokhet, empati och kärlek ryms.
har du levt ett liv innan mitt? 
du är så vis min lilla tös.

trots dina fyra år har du levt en livstid flera gånger om.
du har gått genom det ingen människa ska behöva se eller kännas vid.
stark och tapper har jag haft dig, min kämpe, vid min sida.
även i dina mest hatiska stunder har du agerat med kärlek.

min lilla dotter, min älskade lilla Nova.
jag är ditt största fan.
du är min idol.

du har levt med föräldrar och syskon i månader på sjukhus.
du har haft föräldrar som glidit isär, en manma som varit deprimerad.
du var ett år när du förlorade din lillasyster.
genom all tumult var du en värmande solstråle.
du har haft en manma som genom två graviditeter inte kunnat lyfta dig.
jag orkade inte busa, orkade inte leka.

i mina djupaste dagar kom du med dina små händer.
du strök tårar från kinden, du la dina små armar runt din hals.
med empati bortom din egen för förståelse så förstod du.
du lever ditt liv med hjärta för dina medmänniskor.

du vet mer om döden och sorgens smärta än många vuxna gör.
trots det så använder du din fantastiska vishet till att leva.
du ifrågasätter saker som inte gör dig lycklig.
du insuper allt som gör dig glad.
du strålar och ler som en ängel från en annan värld.

du är fantastisk min lilla Nova.
den vackraste av själar fick jag i mitt fina barn.
du är en mänsklig form av ren lycka och oändlig kärlek.




Kommentarer
Postat av: Martina

Herre min tid så vacker hon är och så fint skrivet.

2014-12-08 @ 20:31:14
Postat av: Tabita

Så kärleksfullt och vackert skrivit om en underbart söt liten flicka!

2014-12-18 @ 21:52:21
URL: http://www.amatifigli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0