PRESTATIONSÅNGEST

den är där, liksom en trogen vän sedan barnsben.
just nu är den mer ett hot mot mitt befinnande än en push...
jag vill så mycket.
jag vill göra mitt bästa, vara bäst. ha kontroll. kontroll, kontroll!
jag vill prestera, tror alla ser mina brister och vill motbevisa.
klarar det inte.

och istället för att ta en steg tillbaka och faktiskt låta ärligheten tala,
så biter jag ihop. går på halvfart.
det tar så mycket energi att tänka på alla måsten jag ser jag misslyckas med.
går så mycket tid och energi åt att hitta ursäkter och lösningar.
i slutändan står jag här än en gång och bara sover inombords.
ångesten bidrar till högvarv på mig och noll i funktion.

jag glömde till och med bort min tid hos psykologen igår.
höger, vänster, höger, vänster. andas in, andas ut, in, ut...

off




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0