VÄLLER FRAM

jag kan inte svara på varför,
kanske något som händer,
kanske för att det snart är februari...
jag vet inte.

jag springer. jag springer som en galning men det går så sakta.
långsamt som genom gelé tar jag mig genom livet.
minnena flashar och kommer ikapp som vän med blixten.

var det jag som fick henne smittad?
skulle vi haft Nova på dagis?
hade vi kunnat rädda henne?
hade en insats innan det blev akut hjälpt?
hade det gjort att hon inte skulle brytas ner och orkat bli frisk?
varför förstod jag inte? kunde jag inte ta in att det var allvarligt?
hur kunde jag inte förstå att det kunde innebära, att det innebar döden?
hur kunde jag bara se det som bakslag och en jävla förkylning?
varför såg jag inte varningsklockor när hon blev så trött?
vad gjorde jag så fel som inte kunde bli orolig?
varför dog du, min lilla flicka? 
hur kan en förkylning sluta med att jag förlorade min tjej?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0