EGENTID

igår fick vi krama våra underbara barn igen.

givetvis hade vi köpt med presenter från Disney


och fått med paket från Amanda och Jack.

jag önskar aldrig mina barn sjuka,
men vissa dagar kan det vara mer lägligt.
idag är en sån dag med en sjuk milo och jag njuter.
feber och hosta som eftersviten av en förkylning i helgen.

jag förstår inte att skaffa barn för att man ska kunna ha "egentid".
jag har gjort valet att ha barn för att jag vill vara med dom.
jag menar inte att leva genom dom och bara vara mamma,
men livet är kort och tiden den springer.
jag märker redan hur Nova 4 år har större beroende idag
av att inte vara beroende av mig. hon vill själv.
det är en period som småbarnsföräldrar som är intensiv,
men lika fort kommer den vara över och jag vill njuta av den.

jag och andre tog beslutet att åka iväg fyra dygn själva,
inget självklart val att vara utan barnen.
men vi gjorde det och gjorde det bästa med det.
utan att det var på bekostnad av barnen fick vi vuxentid.
det är guld!
vi kom hem omladdade och med all fokus och energi för barnen.
nu dröjer det länge till nästa gång.


milo i sin älskade, nya bilar-pyjamas ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0