VATTENAVGÅNG 29+3

hann förbi Tilda, hann förbi v28, men sen hann vi inte till v30.
men ingen stress, ingen panik hjälper mig. 
får bara köpa läget, ligga som sängslav,
och hoppas dagarna blir till veckor och bebis mår bra.

i fredags så fick jag universums huvudvärk, igen.
en förkylning från en man och somnade överallt.
hade tydligen sovit 10 timmar medan jag hyoerventilerade,
hade hög puls och mitt sjukdomsröda kinder...

mådde bra nästa morgon.
var med på Novas fotboll, handlade, planterade lite blommor hemma.
sen sipprade det.
ingen fors, det bara droppade.
kunde inte stimulera mer men det droppade.
så med ett samtal med FL och ett förflutet som vi har,
så packade vi in oss som familjens annorlunda och åkte in.
klockan var strax efter ett på dagen.

något var det ju - men kunde inte bekräfta vattenavgång.
så jag skrevs in för observation men utan medicinering.
mitt i natten fick jag bli kikade av jouren som bekräftade.
det blev blodprov, odling, crp, kortison och antibiotika.
sov fyra timmar natten mellan lördag och söndag.





sedan dess har vattnet ökat och nu är det en forsande vattenavgång.
dock inga utmärkande SD, bebis värden är bra, jag mår bra.
så med kortison som påskyndat bebis lungor,
med antibiotika i 14 dagar för att förebygga infektion,
är jag sängliggandes så när som på toalettbesök,
ctg tre gånger om dagen,
bebis hjärta sjönk lite under en SD så vill ha koll,
eftersom Milo fick togs ut akut pga av det...

blir läget inte förändrat fortsätter vi såhär ett tag till,
just nu når bebis bäst i magen för att få mogna.
så trots uttråkad mamma och högvarv på telefon och jobbdatorn,
så samarbetar vi just nu :) 

http://adbro.blogg.se/category/forklaringarforkortningar.html 
för förkortningar och förklaring

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0