STILL KICKING

 
denna eviga app som dyker upp dagligen på Facebook.
snart klarat av 200 dagar och en tredjedel kvar.
många mår bra nu, börjar kanske bli tungt nu,
bör kanske fundera på att fixa saker nu men det är ändå 3 månader kvar.
tre, långa, månader...
 
så tänker väl de flesta.
men i neovärlden svarar man varandra med 
"oj, nu har du ju kommit långt! nu går det bra ju,
nu slipper du ju ändå iva och bebis är ju stor nu, över kilot"
hjärntvättad? lite :)
 
tiden från 20 veckor till 25 är ett helvete.
en relation har skapats, det är för långt gånget för att inte beröras,
det är på tok förtidigt för att överleva, eller stora risker för komplikationer.
men nu har 28 veckor gått.
28 långa, fina veckor och nu är bebis en bebis på dryga 1300g,
mår fint, jag mår fint! jag kan slappna av och njuta.
det ser bra ut, två veckor kvar till semestern och jag arbetar än.
 
12 veckor får gärna gå förbi dom också,
men alla dagar, alla veckor är bra tid.
älskade lilla plyre, vem är du?
 


 
 

Kommentarer
Postat av: Tabita

Ååå vad kul, ännu ett underverk - stort grattis till er!! Var ett tag sedan jag kikade in här och ser detta nu, så kul!

2015-05-28 @ 18:28:41
URL: http://www.amatifigli.blogg.se
Postat av: Pernilla.R

Vad roligt! Jag hejar på er och lilla tillskottet 💕
Håll oss uppdaterade!

2015-05-28 @ 20:15:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0