PREMATURFÖRENINGEN HELSINGBORG

som många vet så har jag sedan ett år tillbaka engagerat mig i Prematurföreningen Helsingborg.
tanken var att gå med direkt med Tilda, när jag på riktigt identifierade mig som prematurförälder, Nova var mest bara tidigt född.
men Tilda dog. och lika glad jag var över att se alla de andra inneliggande barnens framsteg och se hur de repade sig från sina bakslag, lika ont gjorde och gör det att se vad jag fattas, saknas och inte får uppleva. tiden kommer ju fortsätta att gå...
men efter Milos resa och med Olle i magen valde jag att tacka ja förra året att ingå i styrelsen, jag hade ju redan byggt upp ett engagemang och en vilja att göra skillnad för andra föräldrar med vår historia som redskap.
 

sagt och gjort. efter ett år i styrelsen, ett år fullt av personliga bakslag på olika sätt och vis för oss alla där, blickar vi framåt mot 2016.
vår ordförande avgick och platsen stod tom, så med ingen kandidat så tog jag tid på mig att fundera för att till sist tacka ja till ordförandeskapet. och vilken ära! med resterande tio av styrelsemedlemmar så hoppas och tror jag att vi kommer kunna driva föreningens arbete med stolthet. 
 
så ser livet ut nu.
jag är hemma på heltid på föräldraledighet och har som förhoppning att kunna vara det ett år till. jag har alltid pluggat och arbetat lite grann med de andra barnen så nu är det vår tid, dessutom är det sista chansen nu i vår innan Nova börjar skolan. och när hon väl gör det så kommer det ju rulla på... åh, min stora tjej, måste du bli så gammal? tänker att mina barn kan väl alltid vara förskolebarn? skolbarn känns ju lite väl gammalt :)
 

barnen är hemma på heltid de också. hade det inte varit för Olles överstimulans så hade de varit hemma hösten också. men åtminstone får de vara hemma hela vintern och medan smittorna sprider epidemier. Olle är stor nu och jag är inte hysteriskt rädd för baciller, men influensa, RS och magsjuka kan han ju gärna vänta ett år med. annars måste han ju bygga upp ett immunförsvar någonstans ifrån... så med femårsverksamhet på förskolan för att förbereda barnen inför flytten till skolan så får Nova vara ett par timmar på förskolan var tisdag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skönt att läsa att någon annan än jag gärna har äldre syskon hemma för att skydda lilla från alltför mycket smittor. Min minsta tjej närmar sig också åtta månader, men ej prematur. Har själv i mitt yrke sett många svårt sjuka barn, och har givetvis berörts och påverkats av det. Men alltid jobbigt att bli ifrågasatt av andra varför jag resonerar såhär.
Fin blogg med mycket tänkvärd läsning
/C

2016-02-01 @ 21:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0