KONKRETFET & KROPPSLIG

gjorde en liten rolig iakttagelse i och med resan, rent kroppsligt.
värmen har varit över 30 grader hela veckan och då vet man att man svullnar.
men när vågen stod +3kg på en vecka tänkte jag att det var en graviditetsspurt,
för så himla mycket kunde jag inte säga att jag krängt för att det var semester.
tre dagar senare idag och jag har tappat två av dom igen...
- så ja, man samlar vätska. och ja, framför allt som gravid. 
 
magen ändrar form och blir mer och mer lik en gravids mage, inte bara liten kula.
TUL i torsdags visade att bebis växer som han ska, jag är på vecka19+ något idag.
hjärtljud på 120-130, vilket är lägre än töserna (för er som tror på skrock)
moderkakan ligger fortfarande lite nära utgången, men än är det långt kvar.
livmodertappen är fortfarande intakt, men det är bara en garanti fram till mätningen.
kommer tillbaka om två veckor igen för att mäta på nytt.
 
vad har jag mer att säga rent kroppsligt?
jag tror jag är en ko egentligen, har redan en mjölkproduktion. spänner och rinner...!?
mitt blodtryck har gått upp lite från 100/60 till 110/60 så lite mindre snurrig nuförtiden :)
och jag tror att järntabletterna gör lite verkan, det har i alla fall inte blivit värre...
 
annars går jag till BM, till Obstetrikmottagning och kuratorn en gång varannan vecka.
så varannan vecka kan jag uppdatera mer än viktuppgång och tjockisbilder.
nu ska lillebror sparka vidare och jag ska försöka ligga lågt... 

Kommentarer
Postat av: Mamma Mia o Pappa Göran

Världens fina lilla gravmage;) All kärlek till er❤❤

2012-08-11 @ 11:35:26
Postat av: Anna S

Skönt att det går framåt, att bebis växer som han ska och sparkar! Jag födde min första dotter den 3/8, det mest fantastiska har inträtt i mitt liv!=)

2012-08-11 @ 21:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0