TÄNK OM

Tänk om jag visste då. Tänk om jag förstod då vad jag vet idag.
Tänk om jag vetat om att det var sista gången jag höll henne.
Jag hade aldrig släppt henne, aldrig låtit henne lämna min famn.
Aldrig någonsin!
Tänk om jag visste att detta var sista gången någonsin.
Sista gången jag någonsin fick hålla mitt barn i min famn.
Känna hennes varma lilla kropp, hennes närhet.
Krama om henne. Älska henne för att hon är mitt allt, min bebis.
Tänk om jag bara hade vetat.
Vetat att det var sista gången jag lämnade mitt barn ifrån min famn.
Att nästa gång jag höll henne i mina armar var hon död. 
Död.
Jag höll mitt döda barn i min famn. Och hon var så kall.
Min lilla älskade Tilda som precis levt. Varit hos mig, varit mitt barn.
 
Tänk var stund med Nova och Milo om det var min sista.
Tänk om min sista puss, sista kram, sista stund är gjord.
Tänk om jag missar något. Tänk om jag inte får ge allt.
Tänk om jag bara visste. 
Det hade inte hjälpt, för jag kunde aldrig veta, aldrig förstå.
Men det hände. 
Jag höll mitt barn för sista gången. Jag lade ifrån mig mitt barn för sista gången.
Sen var det för sent. Nästa gång jag lyfte upp henne var hon död. 
För alltid. 
Tänk om det inte hade hänt.

Kommentarer
Postat av: Linn

Önskar så att d aldrig hade hänt allt du ha skrivit. Om d bara kunde vara så med. Klandra dig inte sj bara. Om hpn bara levde nu. Kram <3

2013-07-07 @ 22:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0