DEN RIKTIGA SMÄRTAN

i ett års tid har jag levt med att ursäkta folk. hjälpt dom.
haft förståelse att det är svårt att stå bredvid.
förstått att det är jobbigt med vad man kan säga.
rädslan av att korsa gränsen, trampa på tårna.
 
jag förstår. det gör jag.
men hela min trasiga själ skriker stopp!
jag måste sluta ursäkta andra. sluta svälja smärtan och ilskan.
för det gör ont.
det gör så in i helvetes förbannat ont.
och du tycker det är jobbigt.
hur i hela jävla världen tror du att jag har det då?
det var JAG som förlorade min Tilda, mitt barn, mitt liv.
 
jag ska inte be om ursäkt för att det gör ont.
jag ska inte hålla inne smärta och tårar för att underlätta för dig.
jag ska inte kvävas av ångest för att du snuddade vid något känsligt.
det är jag som behöver hjälp. JAG!
 
men jag klandrar dig inte för att du inte vågar och väljer att blunda.
jag förstår.
det är lugnt.
så länge du mår bra för att du inte tror att du sårat mig. 
klappa dig själv på axeln!
men i ärlighetens namn,
du har inte funderat på att det ondaste kanske är just det
- att du ignorerar mig. min sorg och min smärta.
du låtsas som det regnar och visslar vidare.
än en gång ska jag svälja min smärta som ska slita mig i stycken inifrån och ut.
och du tror att tårar är det som är ett tecken på smärta?
tänk om. se mig. se genom mig. 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Känner igen det. Tystnaden är det värsta med att gå igenom detta.....
Kram på er

2013-05-04 @ 22:51:09
Postat av: Leni

Kram till Dig❤

2013-05-05 @ 20:54:56
Postat av: Malin

❤❤❤

Fina Emma, jag tänker på dig / på er varje dag. All kärlek till er !
// Lillasyster

2013-05-06 @ 07:49:59
Postat av: Helena

Aj! Många kramar från mej

2013-05-06 @ 12:36:34
Postat av: Anonym

Håller med! Idag när någon frågade hur jag mår så sa jag att jag har en fruktansvärd ångest med hjärtklappning. Då frågar hon: men varför då, har det hänt något,,,Min Alexandra dog för 1,5 år sen, har dom glömt? Som min väninna sa som oxå förlorat barn att vi kanske skulle bo i en stad där alla är i samma situation så man kan vara ok en dag utan att alla tror att "det har gått över"
Kram från Pia

2013-05-06 @ 21:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0