ATT GÅ SOCIALT

sitter i bilen igen efter en bensträckare i Ljungby.
trots andra dagen i rad i bilen från Ängelholm-Stockholm tur och retur,
är dom vid gott mod och till synes nöjda med tillvaron.


så var det detta med att gå ut i medier med sitt liv.
fast man försöker ha integritet så blottar man sitt liv.
självklarhet för många kanske, men med eftertanke för oss.

redan för två år sedan gjorde jag första artikeln för Aftonbladet 
som resulterade i både radio, TV och andra tidskrifter. 
det har gett fantastisk respons och ett otroligt stöd.
få höra okända människors tankar efter de hört vår historia,
hur de tänkt om när de tagit ut sina nyfödda barn bland folk,
hur de uppmärksammat smittor och risker de drar med sig.
det är en värmande handling.
kan vi rädda ett barn med vår historia är det inte förgäves.

när vi tittade på Tilda när hennes kropp bara var maskiner utan liv,
då lovade vi varandra att hennes död får inte vara för inget.
någonting måste någon kunna lära sig av vår fruktansvärda tragedi.
jag önskar inte någon någonsin den smärta och förtvivlan.


en annan del i hela denna processen är min trasiga själ.
jag har tre barn, tre.
det smärtar fysiskt i mig när folk ser oss som en tvåbarnsfamilj,
när vi anses var en familj med två barn som fungerar till vardags.
mitt hjärta brister. för min Tilda är mitt lilla barn, min dotter.
att få dela med mig och låta andra ta del av hennes minne.
låta hennes små fötter göra större avtryck än mina egna.
låta folk se mig som den stolta mamma till Tilda som jag är. 
för hon var så fin, så perfekt, mitt lilla barn.

därför har jag tagit valet att dela vår historia.
därför väljer jag att blotta min djupaste sorg och största smärta.





Kommentarer
Postat av: Maria

Precis så tänker jag med! Valters liv ska räknas. Han ska finnas kvar så mycket han kan. Jag har skickat privat meddelande till dig på Facebook, eftrr att jag såg er på tv imorse. Kram

2015-02-02 @ 18:42:21
URL: http://www.annamariabjorn.se
Postat av: Tina

Hej! Jag har sett er intervju och hört talas om dig sen flera år. Min tjejkompis Jeanette och hennes kille Jimmie låg på neo med sin Alfred samtidigt som ni låg med Tilda. Efteråt berättade Jeanette att hon lärt känna dig där. Jag lider så med er, jag fick en dotter 23/2 -12 och en son 11/2 -13 och båda gångerna isolerade jag oss ett tag efter födseln. Särskilt efter att vår son föddes för då hade jag läst om Tilda! Tack vare att jag läst om din dotter så blev inga av mina barn sjuka. TACK! Många varma kramar till er och barnen! Er lilla Tilda är säkert en av himmelens vackraste änglar! Kram <3 Från en mamma till en annan!

2015-02-03 @ 13:38:08
Postat av: Tina

Kram

2015-02-03 @ 13:39:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0