Dag 09 – Min tro (igår)

i knoooooow, inte att endaste inlägg igår!
ursäkt finns ingen men förklaring är skola, Nova och André fyllde år!

anyhow; min tro...
jag är det master of ordbajs så jag lovar att ta det i korta drag.
just vad gällande tro kan jag koppla det till precis allt.

jag är inte troende i den mån att jag är religiös
dock som en avstickare så avundas och respekterar jag folk som tror,
att tilltron till Gud eller något annat kan hjälpa en genom den värsta katastrof.
lyckan kan bli så otroligt mycket större för tron att man förtjänar det.

min tro, jag tror, det gör jag kanske!
jag är för teoretisk och ifrågasättande för att kunna säga att jag tror.
men jag är för svävande och själslig för att säga att jag inte tror.

om jag använder mig av uttrycket "av en anledning" när något sker eller inte,
kan jag inte svara på att jag använder mig av för att jag egentligen tror på det,
eller om det är en hjälp att förstå jobbiga stunder och orka koppla bort.
om det är ett sätt att rättfärdiga lyckan då jag inte känner jag förtjänar den.
det vet jag inte...

men jag har min tillit till att även om jag, Gud eller ödet styr mitt liv,
så är det jag som lever det och kan inte göra mer än att njuta.
kärlek, vänskap, lycka, sorg...allt detta tror jag på för att få ett fulländat liv.
du måste se bottnen för att uppskatta toppen.
du måste förlora för att uppskatta och när du väl är där,
njut av utsikten och uppskatta för fan aldrig tillräckligt!
livet är härligt :)

....puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0