EN VILOPLATS

jag sörjer Tilda varje steg jag tar,
jag saknas henne vart jag än är.
förtvivlan.

förtvivlan sitter kvar var och när som på dygnets alla sekunder.
jag famlar mig fram och vet inte vad som kan greppas.

på fredag ska Tilda få sin sista vilan på denna plats, bredvid en liten pojk.
sida vid sida alldeles för tidigt.
klen, men en tröst, är att nu vet jag vart jag ska ta vägen.

vill jag släppa världen och allt den innefattar,
kan jag gå hit. till Tilda, på hennes plats.
inget annat som måste göras, inget runt som distraherar.
detta är Tildas plats, hennes frizon dit jag kan gå och bara vara hennes.


Kommentarer
Postat av: Sophie

En vacker plats till en vacker ängel! <3

2012-04-19 @ 10:24:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0