MUSIK

jag är en utav de människor som klyschigt nog kan vända sig in i musiken.
jag kan finna tröst, kraft och ork i musik och sång.
jag är inte megamusikalisk själv, men finner ändå små toner värda att le för.
en kär vän, Maja Alderin, och hennes musik kommer hädanefter ligga varmast om hjärtan.
jag tror inte att ett enda öga klarade sig torrt på Tildas begravning,
när Majas fina röst fyllde upp kapellet under Tears In Heaven. vackraste tack.



musik må vara en tröst, och en hjälp...på vägen.
men den tar mig inte genom resan, det kräver så mycket mer än så.
idag var det en veckan sedan jag fick prata om sorgen. prata om den på riktigt.
jag ger mig inte hän till någon mer än kuratorn känns det som just nu.
det handlar inte om att jag inte vill. jag kan inte. ges inte ro till det.
jag vill inte vara i vägen. vill inte känna att det blir en börda.
jag behöver någon som finns där bredvid mig endast för att lyssna, inget annat.
för jag behöver älta mer än vad jag gjort. prata, berätta, känna efter.
helgen är över nu och på fredag ska vi tillbaka. äntligen.

jag ligger vaken och själv nere på soffan.
det tog inte ens en vecka hemma innan Novas näsa började rinna igen.
fick henne äntligen att somna och André har gjort detsamma.
dessa förkylningar... så här ligger jag, själv. förhoppningsvis frisk.
ska bli fantastiskt att få vakna imorgon och göra mig klar för jobb.



Kommentarer
Postat av: Tanja

Tack söta ! Det är såklart hårt ... Men inte ens i närheten av vad du har fått gå igenom .. Och jag säger detsamma till dig - vad det än gäller så finns jag för dig fina! Om du vill tar jag gärna en fika när jag är tillbaka- hade varit kul att ses, alltför längesedan.

Tack , det sla bli härligt att komma iväg. Puss <3

2012-04-09 @ 23:04:57
URL: http://tanjaforslund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0