HELT SJÄLV

är jag en dålig människa för att jag tappade bort mig själv?
är jag en svag människa för att jag inte orkar och kan hitta tillbaka?

vi lämnade bort Nova inatt och helt plötsligt tappade allt mening.
skratta och log i vänners goda sällskap, vilket var trevligt.
men sådant ger mig inget.
jag känner mig själv blänga ut på världen genom ett fönster.
hatar och förbannar hur precis alla runt omkring mig går vidare så oberört.
jag fylls av äkthet var gång Nova är hos mig. annars är det tomt. ingenting.
jag andas för att jag måste och lever på automatik. var tog jag vägen?

jag klandrar ingen för att inte orka mer.
alla runt mig miste mig och det var en. en för alla blev alla för mig.
livet går visst vidare, man reser sig och dammar av sig för att gå vidare. torkar en tår.
jag ligger kvar. krälar runt i stoftet och fragmenten som finns kvar av min Tilda.
helt själv.


Kommentarer
Postat av: Tilda

<3 Man blir nog aldrig en hel människa igen utan sina barn. Man saknas alltid någon. Man blir aldrig riktigt hel.. Fina Nova & Tilda <3 De stunderna/ minnena är de att bevara och hålla nära hjärtat <3 Kram

2012-08-19 @ 10:36:00
Postat av: Anna S

Sorgen efter ett barn måste vara det mest fruktansvärda en människa kan uppleva. Jag har nu fått lära hur stor kärleken kan vara, men det var först när vår dotter kom. Kan inte förstå din smärta men jag läser och jag känner med dig...

2012-08-19 @ 17:01:19
Postat av: Sophie

Älskade Emma - du är inte helt själv!
Men jag förstår din känsla av att känna så!
Känn allt du måste känna - ilska, hat, förtvivlan!
(När Alex dog hatade jag människor som log åt mig, hur vågade dom det? Vad hade jag att le åt)
Ingen förväntar sig något annat av dig! (gör dom det, sortera bort dom)
Jag vet inte hur det känns att förlora sin dotter! Bara tanken får mig att kvävas!
Jag vet inte hur ont du har, men jag förstår att det är mycket!
Bryr dig inte om morgondagen.
Andas idag!
Det är så du överlever!
Andas idag!
Koncentrera dig på det!
Imorgon är imorgon...
Det är allt du behöver kräva av dig själv, just nu...

2012-08-19 @ 21:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0