STATEN SITT I EN BÅT

jag överväger helt seriöst att lägga ner denna blogg
och starta upp en ny med enbart inriktning på statliga organisationer.
 
jag vet att min energi är knapp och den borde ha lite andra prioriteringar.
men stundtals är de andra prioriteringarna rätt beroende av just försäkringskassan.
har sagt det förr, säger det igen, var i helskotta hittar man alla inkompetenta jävlar?
 
jag ska göra samma saker om och om igen, för att de man pratar med
"ska höra med dom andra, tror, skickar vidare, förstår mig..."
no offence, men jag ger fan i att ni förstår mig - gör något åt det!
jag kommer slita av mig mitt gråhåriga hår av alla denna tid som bara går,
de brutalt korkade svaren de hittar på, och deras "jag skickar ditt ärende vidare"
se bara till att kanske fungera kanske ju precis så som ni kanske ska.
HUR svårt kan det vara?
 
...och jag ska vara sjukskriven igen, detta kan ju bli trevligt!
 
dessutom paragrafryttaren på polisen när vi skulle göra passen.
André bytte pass pga namnbyte och hade utdrag från Skatteverket för detta.
men "egentligen" så skulle André "egentligen" gjort något annat för att "egentligen"...
ni vet, men trots allt så gjordes ett nytt pass och det gamla makulerades.
Novas tur med ett nytt pass då hon lagt till Tilda som mellannamn.
som förälder ska man identifiera sig, hon hade mitt pass och bad André om körkortet.
med motivationen "jag måste ju kunna identifiera dig med en giltig ID-handling,
och ditt pass är inte giltigt eftersom jag precis makulerade det"
WHAT!! skämtar kärringen med oss? åh nej, André fick fiska upp sitt körkort som ID.
...vilket "egentligen" inte gällde eftersom det inte stod rätt efternamn.
varför i hela fridens namn tror du att vi gör ett nytt pass till André!?? 
 
woosah, och nu släpper vi detta moment 22.
och går in med positiva tankar på att Fkassan kanske kan briljera för en gångs skull.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0