DRA ÅT HELVETE-KASSAN

jag har sagt det förr, kommer säga det igen och jag säger det nu
Försäkringskassan är ju det största jävla skämtet som finns.
konstigt! att folk lurar pengar av dom - och vet du vad, fortsätt med det.
för när systemet inte fungerar precis så simpelt som det borde,
så är det inte konstigt att man kringgår systemet som ändå inte fungerar.

det finns en liten minimal anledning till att Försäkringskassan finns,
och det är att hjälpa till när saker och ting inte fungerar som det ska.
hade mitt liv och min vardag fungerat smärtfritt hade jag inte behövt deras hjälp,
det är ju liksom inget drömscenario jag befinner mig i - tro mig!

när jag VAB för Tilda när vi låg inne på Neo fick jag till sist ringa,
tjata och se till att få mina pengar fast det gått mer än 30 dagar.
som ursäkt hade de att det är speciella fall med prematura födslar.
vi skulle nu ligga i systemet och allt skulle fungera som vanligt - MY ASS!

idag är sista VAB dagen, från och med imorgon är det sjukskrivning.
vi ska gå in och VAB på nätet - deras otroligt "smidiga tjänst"
Tilda är borta. vi kan inte göra någonting som har med henne att göra.
ringer in - än en gång fast vi har den smarta internettjänsten.
tanten som svarar bör npg se sig om efter ett nytt jobb,
jobbar man som telefonist på F-kassan ska man nog kunna ta arga kunder.
inte gå i personlig försvarsställning och börja käfta.

...så nu ska vi, med en fantastisk ork och motivation till allt oväsentligt måste,
behöva ansöka IGEN för att få ersättning för tiden med Tilda, i pappersformat!
skicka in det, de ska IGEN ha sina "inom 30 dagar" på sig att se om vi gjort rätt.
förbannad blir jag och då svarar tanten med att vill vi ha våra pengar i tid,
då ska VI (vi!) ringa in och se till att påskynda processen.

är det fler än jag som inte riktigt förstår mig på hur jävla sjukt det är!??

Kommentarer
Postat av: Emma

Ååå jag blir så ARG!!! En av anledningarna till att jag är rädd för att bli skjulskriven igen är för att jag vet vilket kludd det blir med dem idioterna som sitter där! När jag blev sjukskriven pga foglossning med Vilja tog det tre månader! Innan jag såg röken av några pengar och från att dem 30 dagarna hade gått ringde jag flera gånger i veckan.. Till sist fick jag böna och be och gråta för att få fram att om jag inte fick mina pengar så skulle vi inte klara oss. Dagen efter hade jag då pengarna på kontor. Så, så svårt var det! Jag fasar verkligen för att behöva ha kontakt med dem igen!! Och med det ni går igenom borde det finnas specialfall på andra hållet! Det borde gå så lätt och smidigt som möjligt för att ni ska slippa tankar och oro kring pengar när ni har betydligt väsentligare och jobbigare saker att tänka på. Det borde inte få gå till på detta sättet!! Jag begriper inte att det inte blir ändring på detta jäkla system!!!

Kramar

2012-03-13 @ 11:07:49
URL: http://linnegarden.blogg.se/
Postat av: Tanna

Kan inte annat än hålla med. Vi fick våra pengar för tillf. föräldrapeng långt senare.... Fick ringa många ggr. Och har man barn på neo el som i erat fall, man orkar väl inte hålla på o ringa hela tiden. Nej dom ska sköta sitt jobb och vara trevliga.



Hoppas att ni mår lite bättre, tänker på er <3

2012-03-13 @ 15:03:21
URL: http://tannaodevil.blogg.se/
Postat av: Natasja

Vet hur det är.. Hade samma kamp när Jonalie var liten och jag vabbade i 5 månader.

Nu när jag själv är sjukskriven så har jag fått avslag på det och överklagade och fick mitt avslag igen idag.

Hela jävla marken rycktes bort och jag landade i ett stort svart hål

FITT-KASSAN har jag döpt dem till nu och att ha med dem att göra är ett stort jävla skämt!



Hade gärna fuskat om det var så man får pengar, men nej jag är för ärlig för det!

2012-03-13 @ 16:21:44
URL: http://kampenforlivet.wordpress.com
Postat av: Alexandra

Jag har inte under dom 2 åren man har ahft med Fk. att göra varit nöjd med dom. Dom är totalt efterblivna på att sköta sitt arbete och har ingen som helst koll på läget. Jag vet inte hur många gånger jag har fått ringa dom 3 gånger på raken för att få prata med någon som kan sitt jobb hyffsat bra. När jag skulle ha mammapenning på William så hade dom i sina datorer och uppgifter om mig skrivit in fel inkomst. Så jag skulle få ut ungefär 3000 mindre i månaden än vad jag egentligen skulle ha. Så jag fick överklaga deras beslut trots att det var dom som hade gjort fel angående min inkomst. Helt sanslöst att det får gå till såhär som om ni inte har nog att tänka på. Dom borde fan skämmas, likaså kärringen du prata med. Vad hände med respekten?

2012-03-13 @ 17:10:08
Postat av: Pernilla.R

Kan inget annat än hålla med! Allt med våran Ängel Ville var också borta från deras hemsida, när vi "så enkelt kunde fixa det på hemsidan", känns hemskt!

2012-03-21 @ 21:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0