GER UPP

likgiltighet. ett stort vakuum av absolut ingenting.
Nova, lilla älskade Nova, anledningen till varför jag kliver ur sängen.
inte ens henne kan jag titta på och finna tröst. inget.
får jag inte ha mina barn i min famn spelar det ingen roll.
jag får inte ens klara av att bära mitt barn helt och friskt.
en liten kämpe föddes och kämpade sig genom hela livet.
med världen för sina små, små fötter.
och jag. jag kunde inte ens ge mitt barn en bra start.
jag må ha älskat henne av hela mitt hjärta och suttit vid hennes sida.
jag fick inte ha henne i min famn. jag fick aldrig hålla mitt löfte.
jag lovade mitt barn att det skulle bli bra, mamma finns här.
men det hjälpte inte.
likfullt fick jag sitta bredvid och hålla mitt barn i handen.
pussa, klappa, gråta och se mitt lilla, lilla barn möta döden.
helt själv, så liten.
jag kunde bara sitta där och se på.

det saknar mening. allt saknar mening.
två, jag skulle ha mina två små fina flickor i min famn.
älska dom. se dom växa upp. bli någon. leva.
men jag kommer aldrig någonsin mer få hålla mitt barn i min famn.
någonsin.


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tänker på er varje dag Emma. Önskar er all styrka att ta er igenom detta overkliga. Kram!

2012-03-14 @ 20:41:47
URL: http://akeroe.blogg.se/
Postat av: Sara - Mamma till Molly ♥ och bonusen Simone ♥

Massor med styrkekramar till dig!

2012-03-14 @ 21:13:58
URL: http://paxe.blogg.se/
Postat av: Sophie

"När dagen är tung

och livet känns kallt

är det svårt att se

en mening med allt.



Så ensamt det är

att bära en sorg.

Men bördan kan lätta

med andras försorg.



För tankar kan värma

och ord göra gott.

En blick kan berätta

att någon förstått?



Så känn att du har

ett stöd här i mig.

För det ska du veta:

Jag tänker på dig."



(Skriven av Siv Andersson)

Men den sa precis allt jag tänker och känner...

Kramar, kramar, kramar om dig

2012-03-14 @ 21:15:38
Postat av: Emma

Klandra aldrig dig själv!! Din lilla flicka har känt tryggheten hos dig hela tiden och gör det fortfarande! <3

2012-03-14 @ 22:06:12
URL: http://linnegarden.blogg.se/
Postat av: Sandra

Det är nog inte ovanligt att känna tomhet och likgiltighet. Du verkar ha en enorm styrka, och ett stort stöd i nära och kära, och jag är säker på att det kommer en dag när det känns lite lättare, en dag när du kan känna glädje igen, bara en stund. Sen växer det, och blir till stunder, blir till timmar osv. Men jag gissar att det kommer att ta tid... Kram till dig som kämpar så fantastiskt!!

2012-03-14 @ 22:06:53
Postat av: Tabita

Mina tankar är ofta hos er. Jag kan tyvärr inte komma imorgon på lilla Tildas begravning men jag skickar all styrka och kraft till er...

Kram/Tabita

2012-03-15 @ 15:54:34
URL: http://blogg.mama.nu/tabita/
Postat av: T

Du var/är en alldeles fantastisk mamma till Tilda, du gjorde allt du kunde för att få med din bebis hem igen.. All styrka till dig!

2012-03-15 @ 20:10:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0