GRAVPLATS

vi började vår måndagsmorgon precis som en vanlig familj,
Nova vaknade, fick välling, gjorde oss klara och åkte till dagis.
...sen åkte jag och André till kyrkogården.
där stod vi och valde ut en viloplats till vårt egna lilla barn.
hur absurt är inte det att stå på en kyrkogård då?
man ska stå i en affär och välja mellan vagga och säng. inte gravplats.

en helt ny gravplats valde vi ut. i anslutning till minneslunden.
och i graven bredvid ligger det en annan liten saknad bebis.

begravning på fredag. det närmar sig och i takt med det - känslorna.
de börjar svalla upp och tårarna går hand i hand.
på fredag kommer vi att möta den dag varje förälder fasar.
många har frågat om vi vill och om de får komma.
fast de inte träffat Tilda. fast de inte känner oss.
svaret är - självklart! kom alla som vill hedra att vi fått ha Tilda i vår famn.
kom och gråt med oss. kom och le med oss. känn Tildas kärlek med oss.
det kommer bli tungt, fruktansvärt och ord räcker inte till.
men min vackra lilla, lilla fina Tilda är värd varenda smärtande tår.
hon må vara liten och inte funnits hos oss så länge,
men hon lämnade efter sig en hel livstid av kärlek och värme.
vi alla kommer att låta Tilda leva vidare i våra hjärtan.
hon gjorde ett starkt avtryck den lilla tjejen och alla sörjer henne.
...och mamma kommer alltid älska dig! min fina lilla tös.


Kommentarer
Postat av: Emilia

Svårt att veta vad man ska skriva här, men återigen skickar jag många tankar och kramar till er. Hoppas att ni får en fin begravning för Tilda.

2012-03-12 @ 15:45:29
URL: http://emiliasbloggomlivet.blogspot.com
Postat av: Sara Elins syster

All kärlek och styrka till er,tankana kommer att finnas hos er på fredag <3

2012-03-12 @ 17:14:36
Postat av: Natasja

Jag har funderat på att komma på din söta dotters begravning, men undrar om mina barn (1.5, 4 och 5.5 år) får följa med? Vissa vill inte att barn är närvarande så därför vill jag fråga först.

Har följt din blogg så länge och så ledsen för er skull.

Kramar

2012-03-12 @ 17:35:23
URL: http://kampenforlivet.wordpress.com
Postat av: Annica

Vad det svider i hjärtat att läsa något sånt här. Jag har inte förlorat ett barn, men mitt barns pappa. Alla mina tankar till er och jisses vilken söt bebis Tilda va. Kärlek till er!

2012-03-12 @ 19:18:06
Postat av: Tilda

<3

2012-03-12 @ 20:47:46
Postat av: Tanna

<3

2012-03-12 @ 21:48:36
URL: http://tannaodevil.blogg.se/
Postat av: Edina

Vi hade planerat komma men Benjamin ska operera för ett ljumskbråck i Lund på torsdag och är tvungen att övernatta. Vi hade gärna kommit till begravningen men tyvärr så tror jag inte att vi hinner. Massor med tankar och styrkekramar till er

2012-03-13 @ 16:58:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0