JAG SKULLE...

jag ser inte mig själv som en bitter eller missunnsam människa,
men fasiken vad ont det gör...
skäms nästan av att säga det, men det nästintill äcklar mig.

alla gravida, alla föräldrar till nyfödda...all lycka som de lever i.
jag önskar ingen, verkligen ingen, skulle behöva gå genom det vi tvingats till,
jag är glad från djupet av mitt hjärta för de som får uppleva att få egna barn.
så förstå mig rätt...
men det gör ont. det känns orättvist. det är jobbigt.
jag skulle vara där, jag skulle ha min bebis Tilda, Nova skulle ha en lillasyster,
jag skulle spendera sommaren med mina två små töser, jag skulle...
jag skulle absolut inte gå genom den största sorgen en människa kan genomgå.
verkligen inte sörja ett änglabarn, gå genom livet med en saknad.

var dag är en kamp, var dag får jag ta mig genom minut för minut.
jag önskar alla ni småbarnsfamiljer all lycka och att inget ska hända.
men jag gör det härifrån, för det gör för ont. förbannat ont.

hela mitt hjärta skriker och vill bara kunna ge mitt barn en kram.
kunna pussa och vyssja. kunna säga att allt blir bra, att mamma finns här.
men allt gick inte bra, mamma finns inte längre vid hennes sida.
mamma kunde inte ta bort det onda och hålla henne i famnen.
min fina älskade lilla, lilla Tilda. du är mitt hjärta!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Förstår dig Emma förstår att man känner sig arg besviken frustrerad över att allt ni tvingats gå igenom känns som man förlorat ett livsviktigt tävlings lopp där man nästan sprängde mål snöret. Du har rätt att känna som du gör varför får dom njuta av sina små men inte ni!!!! Jag vill tala om för dig att din lilla tös som sover nu kan va sååå stolt över sina underbara föräldrar. Hon kommer alltid va en del av er hennes hjärta finns i ert nu. Förstår att saknaden gör dig tokig och att du nästan tappar fotfästet ibland. Men så faller dina ögon på din lilla Nova och din andre och så kan du stappla dig fram en bit till. Du är fantastisk en riktig fighter himlens stjärnor lyser för er och er lilla familj. Tilda fick mer kärlek än många andra små barn ni gjorde ALLT glöm aldrig det kramar till er!!!!!

2012-03-07 @ 20:33:21
Postat av: Jessica

Förstår dig Emma förstår att man känner sig arg besviken frustrerad över att allt ni tvingats gå igenom känns som man förlorat ett livsviktigt tävlings lopp där man nästan sprängde mål snöret. Du har rätt att känna som du gör varför får dom njuta av sina små men inte ni!!!! Jag vill tala om för dig att din lilla tös som sover nu kan va sååå stolt över sina underbara föräldrar. Hon kommer alltid va en del av er hennes hjärta finns i ert nu. Förstår att saknaden gör dig tokig och att du nästan tappar fotfästet ibland. Men så faller dina ögon på din lilla Nova och din andre och så kan du stappla dig fram en bit till. Du är fantastisk en riktig fighter himlens stjärnor lyser för er och er lilla familj. Tilda fick mer kärlek än många andra små barn ni gjorde ALLT glöm aldrig det kramar till er!!!!!

2012-03-07 @ 20:35:13
Postat av: Alex

Det är ingen som klandrar dig för att du känner så hjärtat!!!! <3



2012-03-07 @ 21:33:34
Postat av: tant E

Ingen konstig känsla du har, skulle vilja säga helt naturlig med tanke på vad ni går igenom.. Men hon finns vid din sida och i ditt hjärta, bara ett andetag och en tanke bort. Och även om du inte kan hålla om henne så vakar hon över dig och finns hos dig. <3

Men jag förstår verkligen att saknaden är enorm!

2012-03-07 @ 23:41:41
Postat av: Tilda

När min Liam hade gått bort så kände jag likadant. Det är fullt normalt. Och där finns nog ingen som förväntar sig något annat (mer än en själv).



Men känslan är väldigt jobbig, då man verkligen inte vill behöva känna så. Jag blev tårögd så fort jag såg ngn som var gravid eller gick med en barnvagn. Det var hemskt, för "dem" fanns ju verkligen överallt just då. Kändes som att man ständigt omringades av nyblivna, lyckliga föräldrar vart man än gick.



Jag tror inte att du ska känna dig bitter eller missunnsam Emma. Att kunna glädjas för andra både utåt och innåt kommer med tiden igen, men just nu sörjer ni er lilla flicka. Och det måste man... Känner så med dig :,( finns ingen saknad som den efter sitt barn. Men hon kommer alltid finnas med er i själen och i era tankar <3 Och hon vet att hon har världens bästa föräldrar som älskar henne och gjorde allt för att hon skulle må bra. Tvivla aldrig på det <3 Kram

2012-03-08 @ 01:30:17
Postat av: Sanna

Jag förstår dig alldeles för väl. Tänk att livet ska va så orättvist.

2012-03-08 @ 09:32:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0