SORGEVILA

det spelar ingen roll vilka ord man använder eller vad anledningen är,
känslan av att få förklarat för en att ens barn kommer tas ifrån en är olidlig.
vägen att färdas till denna situation är hemsk den med.
oron, ångesten, tankarna, paniken...bara det önskar jag ingen människa.

därför har jag stängt av idag. jag vet vad jag känner men orkar inte känna.
orken är slut att känna, att lida, att ha hjärtat utslitet ur kroppen.
energin är noll, glädjen är svag - men att känna är fullständigt avstängt.

idag har jag haft en dag utan tårar.
givetvis inget strävansmål men så otroligt skönt.
jag är fullständigt slut och utmattad av att vara ledsen.
jag har stängt av idag och njutit av att jag har Nova.

Tilda är med mig lika mycket ändå. hennes kärlek är lika stor oavsett.
hennes avtryck, närvaro i mitt modershjärta är och kommer alltid vara densamma.
Nova har fått ett änglahalsband så Tilda alltid är nära.
Nova känner hennes närvaro och håller alltid ängeln i handen ♥


Kommentarer
Postat av: tant E

ååååh vad fint! nu finns hon alltid i era hjärtan och nära Novas <3 och vad skönt för dig att få sorgevila lite, det måste man också få göra! kärlek till er <3

2012-03-02 @ 19:58:51
Postat av: Erica

Finaste söta ni... Tror du gör helt rätt i att låta sorgen ta en micropaus o låta en liten strimma glädje leta sig fram var helst den kan, måste va fantastiskt att låta ögonen o tankarna vila på Nova emellanåt. Så fint m det lilla änglahalsbandet :). Tankarna, tårarna o de tända ljusen finns med er även denna dag!

2012-03-02 @ 20:20:04
Postat av: Sanna

När jag förlorade min första son så had jag med en sån avstängd dag. Vi hade honom hos oss en liten stund varje dag då vi va på sjukhuset. Förutom just den där avstängningsdagen. Jag samlade kraft då har jag kommit på i efterhand.



Du klarar detta. Kram

2012-03-02 @ 20:25:28
Postat av: Sophie

Lilla underbara Nova, va fint för henne att ha en liten ängeln vid hjärtat!!

Och du Emma, så klok och sund med sorgevila! Jag förstår precis hur du menar! Ljus å kärlek till er

2012-03-02 @ 20:31:40
Postat av: Ditte

Vilken fint halsband till Nova... Skönt för er att vila från sorgen och bara vara med Nova. Som du själv skriver Tilda kommer alltid finnas i ditt hjärta och du bär med henne i hjärtat alltid. Massor av kramar till er !!

2012-03-02 @ 21:44:27
Postat av: Anonym

Fick tipset att läsa din blogg av en av mina läsare (din vän) . Jag ångrar inte att jag gick in o läste även om det gjorde ont i mig. Jag beundrar dig, önskar dig allt gott i framtiden. Stor kram från ett kallt Ryssland.

2012-03-03 @ 12:38:55
URL: http://behindeveryman.se/nina

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0