EN RESA I BILDER


gravid i vecka 24+0 - intet ont anande i två veckor till




ett par minuter gammal och placerad i kuvösen med syrgas (1125g)



liten hann bli stor - hela 2660g var hon uppe på


resterande bilder är tagna med mobilen och har inte så bra kvalitet.
klicka på dom, titta så mycket du orkar
...men minns Tilda som den lilla fina och hela flickan hon var.




första mötet efter ambulansfärden ner till BIVA i Lund
än så länge är hon "bara" uppkopplad i sin vanliga respirator
hoppet lever.




alla slangar och allt skit som upptog hennes kropp.
25-30 olika mediciner, slangarna som transporterade ut hennes blod,
ut i ECMO, syresatte och pumpade tillbaka in i systemet.
pulsmätare, syremätare, elektroder, vätska, socker.....



hjärnblödningen är ett faktum, Tilda är inte kvar.
hennes kropp finns och lever med hjälp av maskinerna.
jag ser att min lilla Tilda finns inte kvar i sin kropp.




en sovandes och fridfull liten fjäril.
vi har tvättat henne och klätt på henne sin lillasyster-tröja.
en liten nalle ligger vid hennes sida och ger trygghet.




regnbågsrummet. nerbäddad i sin fina säng.
en sista klapp, en sista puss och jag har inte sett mitt barn sedan denna stund.





Kommentarer
Postat av: I & A´s mamma

Så fin er lilla fjäril! <3

2012-05-31 @ 20:56:06
Postat av: Sophie

Tack fina Emma, för att du delar med dig, även om det gör så ont, så ont i mig!

Jag delar smärtan med dig/er!

Vackra Tilda, vackra vackra!!

Mina ord känns meningslösa, hopplösa och utan tröst idag...



2012-05-31 @ 20:59:46
Postat av: Tilda

<3 Tårarna rinner och där finns inga ord nog att beskriva... Lilla fina Tilda <3 Hon har verkligen satt ett stort fotspår i mångas hjärtan Emma. Jag lider så med er.. Så otroligt orättvist när dessa små liv tas ifrån <3



Tack för att du delar med dig. Dina ord beskriver så klart och ärligt. Man känner både igen sig och uppskattar hur ngn annan kunnat sätta ord på ngt man själv inte kunnat många gånger <3 Kram

2012-05-31 @ 21:04:48
Postat av: En som tänker på er ofta, en som inte känner er

Jag lider och har gråtit många tårar när jag läst din blogg. Er söta lilla flicka är så fin. När jag såg den nedersta bilden tänkte jag - vad lugnt och skönt hon ligger där och så fin hon är!



Bilderna från Biva är så ångestladdade och ger sån kaotisk känsla. Jag vet själv hur det är att vara där.



Er lilla flicka har det bra nu och det är många som är med henne.

2012-05-31 @ 21:25:35
Postat av: Maria

Finner inga ord...kan bara gråta...hur kan en sån underbar liten tjej inte få leva längre....var är logiken?var finns rättvisan?hon var så fin....och kämpade länge.hur kan livet få vara så grymt. Mina tankar är ofta hos er....varma kramar (wilmas mamma)

2012-05-31 @ 21:27:01
Postat av: Jessica - Albins mamma

Usch så ledsen jag blir bilderna berör verkligen :(

Kram på er

2012-05-31 @ 21:56:03
Postat av: Lilla jag

Kan inte föreställa mig hur det är att få klappa och pussa sitt barn för sista gången. Att tvingas lämna något så underbart. Samtidigt är det ju på nåt vis så tydligt att den lilla docka som ligger där bara är ett skal och att den som var Tilda flugit sin kos. Kram

2012-05-31 @ 22:06:50
Postat av: Alexandra

Hej Emma

Jag har följt din blogg ett tag och känner verkligen med er. Det som har drabbat är så hemskt och ofattbart. Önskar att det fanns något jag kunde göra för er. Du skriver så fint och ärligt, blir helt tagen. Tårar forsar!

Lilla fina Tilda!

Kram

2012-05-31 @ 22:42:16
Postat av: Emma

Vackra, fina Tilda! Livet är grymt och orättvist. Så overkligt och så påtagligt på samma gång. Tänker på er varje dag.

Varma kramar

2012-06-01 @ 02:17:41
URL: http://akeroe.blogg.se/
Postat av: Ditte

Emma.. Underbara bilder på er fina Tilda.... ❤massor av kramar ❤

2012-06-01 @ 08:50:09
Postat av: Malin

Tack för att du delar med dig. Du är stark Emma.



En underbar liten flicka, dotter, lillasyster och ängel.

Kan aldrig förstå vad ni har gått igenom och kommer aldrig kunna sätta mig in i det, men lider med er. Det som hände får aldrig lov att hända.



Styrkekramar Malin

2012-06-01 @ 11:34:52
URL: http://malhin.blogspot.com
Postat av: Anette & Rasmus

Hej Emma!



Har följt din blogg ett tag efter att ha fått höra om er fruktansvärda tragedi. Har gråtit så fruktansvärt många tårar då vi gjorde samma resa tills det ofattbara hände. Kände er inte riktigt men kände mig ändå nära då vi varit i samma situation när vi bodde på neo. Mitt hjärta värker då jag inte kan försöka att ens tänka tanken att vår lille Enok inte skulle finnas mer. Lider med er. Fårstår alla dina känslor...den "jobbiga" tid på neo som det ändå är när man har fler barn hemma skulle ju bara bli en kort period av ens liv...inte hela.



Skickar miljoner styrkekramar till Er alla och önskar att vi kunde göra något för att lätta på törnekvistarna i era brustna hjärtan. Imorgon döper vi Enok och tänder då ett ljus för Tilda och er samt sänder er många tankar.



Kramar från Enoks mamma och pappa.

2012-06-01 @ 16:35:38
Postat av: Lilla jag

Fan. Sitter och tittar på bilderna - igen. Gråter och vill bara blåsa i liv i den lilla lilla flicka som ligger där. Fy fan för livet ibland.

2012-06-01 @ 20:58:53
Postat av: Tanna

Lider med er.... Känner inte er, men tänker på er ofta och kikar in här dagligen.. Livet är orättvist och man har ofta svårt att förstå varför sånna saker händer... <3

2012-06-01 @ 22:26:28
URL: http://tannaodevil.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hon är fantastiskt vacker, er lilla fjäril.

2012-06-02 @ 22:42:04
Postat av: Kajsa i Malmö

Så oerhört fina och sorgliga bilder av en liten vacker fjäril. Tack för att du delar med dig... Jag känner er inte, men tänker ändå på Tilda och dig i stort sett varje dag. All kärlek <3

2012-06-04 @ 21:45:38
Postat av: Heidi

Skickar massa kramar till er ♥♥

2012-06-15 @ 18:46:31
URL: http://heromer.blogg.se/
Postat av: Sandrra

Du skriver så fint Emma , mina tårar bara rinner!! Hon är jätte vacker <3 Du är en mkt stark kvinna !!

2012-08-30 @ 13:28:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0