VACKRA BARN

jag sitter och funderar.
Tildas minne och lilla hjärta lever kvar i oss alla, alla vi som berörts.
det är fint, vackert, rörande, fantastiskt, stolt som mamma, ja, allt.
ni har följt hennes resa från alldeles för tidig till världen,
från foster, till bebis, till stor och stark, till hemkommen, till sjuk, till fjäril.
men minnet är bevarat i sin finaste och helaste form.

men någonstans har ett involverande i resans gång funnits.
jag slits om jag faktiskt ska lägga ut bilder från sista tiden på sjukhuset.
det gör ont i mig att det finns minne av henne som är så hemska, fruktansvärda.
men det var ju trots allt ändå hon, det var ändå min Tilda ända fram till döden.
jag slits än en gång mellan personligt och integriteten...
jag vill visa, få någon att förstå, att se och försöka få in
att det är inte bara saknades jag sörjer. det är också alla minnen, tiden, ångesten.
samtidigt känns det personligt. och det är ingen bild jag vill Tildas ska minnas som.
men ändå hon...
 
 


Kommentarer
Postat av: Tilda

Alla minnen vi har är alltid våra egna.. Vi har alla våra bilder i minnet när vi tänker på våra nära och kära. När någon går bort tror jag ofta att man väljer att försöka se alla ljusa stunder och glömma dem mörka. I ert fall är ju även dem mörka stunderna en del av den tiden ni fick och då vill man ju självklart bevara allt <3 Hur mycket eller vilka bilder ni än väljer att dela med andra, så blir det nog bra vilket fall! Vi har nog alla våra minnesbilder av lilla Tilda oavsett vad <3

2012-05-07 @ 18:27:41
Postat av: Maja

Söta Tilda, började läsa här dagen innan hon somnade in och tårar har runnit här hemma när jag varje dag går in och läser! Vill bara passa på att säga att man får vara ledsen, arg, hatade mot livet... Det va ju faktiskt inte så längesen, hoppas ingen begär att ni borde ha kommit längre i sorgen, ingen annan än ni lever just ert liv... Önskar din familj så mycket bra framöver och håll fast vid dessa fina minnen om Tilda! Hon kikar säkert ner lite då och då och kollar läget...

2012-05-07 @ 19:01:29
Postat av: Mormor Mia

Lilla ljuvligt vackra underbara pyting Tilda saknaden smärtan och sorgen är för mig nästan outhärdlig. Jag saknar dig så mitt hjärta värker och ord känns fattiga.... <3

2012-05-07 @ 22:28:00
Postat av: Kajsa

Så fin.

2012-05-07 @ 22:52:27
Postat av: elin

Jag tänker på er ofta, ofta och tittar på tildas fina tavla. Ta hand om varandra! sänder er lite extra styrkekramar!

2012-05-07 @ 23:13:51
Postat av: Emma

Söta vackra lilla Tilda! En perfekt liten bebis! Kramar till er!

2012-05-08 @ 01:51:51
URL: http://linnegarden.blogg.se/
Postat av: Pernilla.R

Vilken sötnos!

Pernilla.R Samuel och Ängeln Villes mamma

2012-05-08 @ 08:46:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0